24 augusti 2011

Tanke

Sitter o funderar på gårdagen. Lyckligt funderande.
Jag träffade nämligen en vän i stan. En kär vän somm jag inte träffar så ofta.
Vi bodde en kort tid tillsammans på behandlingshemmet men efter det har det bara blivit att vi setts då o då. Mkt pa avstånd men även pga både mitt o hennes mående.

Men igår möttes vi på T-centralen och strosade runt i stan. Åt på café och babblade om viktigt och oviktigt.
Promenixade lite rundor och kollade affärer innan vi tillslut hamnade på konserthusets trappa, slappande gloende på hötorget.

Det va skönt. Härligt.
Med en blandning av känslan av att vi sågs nyss och att alltför mkt hänt sen vi sågs.
En sån där härlig träff när snacket inte känns konstigt utan bara... vanligt.
Va nog ett år sen vi träffades (eller?) men ändå kändes det inte så. Fast ändå..ändå. Ja, liksom både ock.

Idag e tankarna i gårdagens minne.
Det va härligt.
Jag saknar henne redan.
Jag hoppas vi ses snart igen och att det inte tar lika lång tid.
Och jag hoppas att även jag tar mig i kragen och åker till henne för en gångs skull ;)

Vissa vänner.. är helt enkelt underbara <3

1 kommentar:

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!