22 augusti 2011

Slutresultatet

Naglarna blev klara igår. Pilligt men det blev snyggt iallafall :)
Har inte tagit bort genomskinliga kladdet runt naglarna på denna bilden men det e borta nu iallafall :)

Annars e det Dr Pain som gäller idag. Får se om det blir vanliga sprutor idag eller om det blir en ny grej. Frågade om Quetenza-plåster sist och han skulle kolla upp det till denna gången.
det är ett slags stort medicinskt plåster som endast vårdpersonal sätter på. Täcker stort område och man ska innan det sätts på lägga bedövningssalva o sånt på området, sen ska det sitta en timme och sen tas det av.
Kan täcka hela armarna (där jag har mest ont) och är just för nervsmärtor (neuropatisk smärta). Behandlingen görs sen bara var 3e månad.
Man kan ju hoppas att det skulle funka... för det e verkligen inte mycket alternativ som finna för nervsmärta...

Kram på er

1 kommentar:

  1. Hej. Tack för dina jättebra kommentarer som hjälper mig till att ställa nya frågor till mig själv, att våga det, och att kanske till och med våga tänka små tankar att någon dag, kanske, även jag kan leva ett liv utan konstant kontroll. Att det nog kan vara lite skönt, kanske, om man vågar.
    Jag älskar att fixa med naglarna. Jag älskar att måla och göra mönster (tror det iaf finns någon bild under "bilder" på bloggen). Dina blev jättefina! Jag har bara inte tillåtit mig att lägga tid på det det senaste. All tid har gått till träning, planering och fixande och räknande. Men som du säger så lugnar det verkligen tankarna och lättar tvången för man MÅSTE fokusera på det man gör just då, och det tar tid. Just nu finns det ingen tid över på behandlingshemmet. Bara ynka små halvtimmar här och där. Annars är det mat, mindfullness, vila i grupp eller övervakning efter maten eller terapi. Men när övervakningen är över kommer jag ha mer tid så då ska jag fokusera på det. Hade glömt helt. Tack för påminnelsen! Har ju med mig typ 20nagellack hit. Kramar

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!