27 augusti 2011

Något är fel...

Riktigt riktigt fel... Och på måndag är det Mezza som ligger på telefonen och ringer Dr Pain.
Mest är det vänsterarmen/handen, men börjar bli lite smått i höger med.
Ulnarisnerven (se bilden) i vänster arm är knas. Troligen i kläm eller uttöjd för mkt.
Visar sig genom att yttersidan av underarmen och lillfinger+ringfinger är domnade. Inte helt men betydligt ändå. Och så gör det ont. Som att musklerna krampar, fast de är avslappnade.Fingrarna har minskad känsel, ungefär som om man har ett lager lim kladdat på händerna som torkat... man känner, men bara "stumt".
Det kan inte ha med blockaderna i måndags o göra för det va inte i den nerven.
Aj. Usch. Vill inte gå över. Obehagligt och påtalande.
Ulnariskompression men varför och var?






































Passar även på att slänga in en påminnelse om frågestunden.
...inga frågor än. En kommentar om att det jag listade upp lät intressant, men inga frågor? Ingen som undrar nåt alls? Har gott om erfarenhet o kunskap och vill gärna dela med mig...

2 kommentarer:

  1. Hello!
    Jag har haft den där nerven "klämd" i drygt tre år efter en axel operation.
    Så lillfinger och ringfinger domnar/krampar och sticker det i,dom sa att att det skulle ta ett år att läka...men dom sa oxå att det inte berodde på operationen.
    Du får skriva om/vad dom tänker göra åt det/ha de F

    SvaraRadera
  2. har inga frågor rar, skulle hellre finna ett svar själv om varför jag är så folkskygg och inte sätter emot det och far till dig och de andra, ger er kramar och säger hur mycket jag saknar och emellanåt gråter över att det som var då inte är nu fast det är så mycket bättre nu men saknaden av alla tappade relationer tär. men allt betyder enbart att DU är i mina tankar precis var dag, ända sedan 2006.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!