14 juli 2011

Hej hej bloggen...

Börjar med en bild...
...på söta knas-katten <3


Ja, sen lite läges-koll då?
Hmm... ja, det e inte så dunderbra med mig. Har nåt så extremt ont i fngerleder och handleder så jag blir knäpp. Fingerlederna e dessutom svullna och det kvittar vad jag gör/inte gör, svullnaden går inte ner och smärtan försvinner inte...
Och det e båda handlederna och alla fingerlederna som e skit...

Dr Pain har semester. Vill inte gå till VC här för jag tror inte de gör vad som krävs. Nämligen kortisoninjektioner i lederna...
Sover med händerna lindade i löst stödbandage för att inte knyckla ihop dom i sömne. Smörjer med Orudisgel innan jag lindar bandagen som vantar...
Smärtan har även börjat trigga igång så jag får ont på andra ställen... fotlederna känns nu oxå och nacken gör sig påmind.
På detta... sjuk.
Lite feber (har sällan över 38, isåfall e det seriöst fel nånstans) , sjukkänsla, huvudvärk, känningar i halsen, allmän värk i kroppen på influensa-vis (skiljer sig alltså från hur det känns fibromyalgimässigt), trött som tusan...

Igår sov jag till halv 4 på eftermiddagen med undantag från 2 korta avbrott. Vaknade när älsklingen kom hem från jobbet och kände mig lite lite piggare. Stack en snabbis till centrum för att hämta ut postpaket och tydligen va det tillräckligt för att det skulle bli sämre igen.

Ja, så dete  så läget e med Mezza. Skriver inte så mkt i bloggen nu och mest är det faktiskt pga fingrarna som gör oooont. Är jag på internet e det oftast via mobilen med pekskärm för det känns snällare. Eller så e det bara kortbesök i cyberspace med datorn.

Kram på er alla där ute!

1 kommentar:

  1. Hoppas du kryar på dej snart. Och jag har sagt det förr men den där kissen är verkligen underbart söt. Påminner om en av våra kissar.
    Kram på dej!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!