26 juni 2011

Ibland kanske det behövs såntdär lagom trist inlägg... så här kommer en lista jag såg hos Hopefaith

Lagom lång/kort :)

 
Klädsel
  • Vad har du på dig idag: Myskläder i form av piratlånga träningsbyxor (svarta) och gamal sliten blå långärmad tight tröja
  • Vad använder du just nu för skor: Nyvaken = Barfota
  • Favoritfärg på kläder: Rosa, lila, jeansblått, svart

 Senaste personen 
  • Sov i din säng: Jag och min sambo såklart
  • Du pratade med: Älsklingen/sambon
  • Du delade en drink med: Delar väl inte drinkar men sällskapet var älsklingen min.
  • Du gick på bio med: Ojoj, har inte varit på bio på evigheter. Borde va älsklingen men inte säkert. Va flera år sen jag va på bio.
  • Du gick på stan med: Älsklingen, mamma, pappa, syster.. men det va mer "va i stan". Shoppat/gått på stan var läääänge sen och borde varit med... antingen V eller om man räknar ett lite större centrum med shopping: Älsklingen.
  • Skällde på dig: Brukar inte bli utskälld... Kanske nån myndighetskontakt/vårdkontakt för att jag inte tagit det tillräckligt lugnt?
Senaste
  • Låt du hörde: Älsklingen sjunger just nu "Able mos del amor" medans han tömmer diskmaskinen haha
  • Film du såg: Inatt gick Gökboet!
  • Mat du åt: Senaste riktiga maten var igår, sill, potatis, potatissallad, lök/tomatsallad. Senaste mindre "mat-riktigt" var glass och vaniljsås igårkväll. Frukost har jag inte hunnit få i mig än men dricker en latte just nu iallafall :)
  • Kram: Av älsklingen :)
  • Puss: Av Älsklingen såklart :)
  • Fest: Oj... Räknar inte vårt midsommarfirande som fest.. va bara vi 2. Fest med fler måste varit... om jag inte räknar födelsedags middagar och typ påskmiddagar o sånt... Lillebrors överaskningsfödelsedagsfest i skåne i januari? Borde det va... hahaha, inget partyanimal här inte haha
  • Känslan: Känner saker hela tiden ju, men senaste måste ju va nu och den är... Glad/lite sprallig/nöjd... vanligt glad typ.
  • Resa: Kortare: Till centrum här. Medel: Till syster några mil bort. Medel-lång: Skåne. Lång: Spanien för 2 år sen...
  • Glädje: Senaste glädjen? Asså mer än vanliga nu? Ja, kanske igår? Inatt? hehehe
  • Dröm: Nattens dröm innehöll information om älsklingens plugg-ämne dvs om Utvecklingsstörning/Handikapp kombinerat med lagar i det och historiska behandlingar...
  • Boken du läste: Inte läst så mycket på senaste, men eftersom jag hjälper älsklingen med pluggandet så innebär det att jag läser högt ur hans skolbok.
  • Personen du träffade: Älsklingen såklart. Vi bor ju ihop. Förutom honom va det nån snubbe i "Turken-på-hörnet"-butiken när jag köpte jordgubbar.
  • Personen du pratade i telefon med: Mamma
  • Personen du fick sms av: "Personen" som programmerat in att det ska skickas sms till mig ang. att min kreditgräns höjts ifall jag vill låna pengar akut... Annars va det ett sms från en vän den 15 juni.
  • Gången du åt en 7-eleven korv: Inte ätit korv på läääänge. Många herrans år sen och tveksamt om det nånsin varit 7-eleven-korv.
  • Gången du var utomhus: I förrgår. När jag köpte glass, godis, läsk och jordgubbar
  • Gången du sov: Nyss.... här hemma med älsklingen
  • Gången hela din familj åt middag tillsammans: Hela familjen! Oj, nån jul för flera år sen va nog alla samlade...
  • Sak du köpte: Förutom det jag skrev 3 frågor upp? Lite xbox-spel, telefon till amor, alkohol, cigg, mediciner på apoteket... ja dvs shoppingen som gjordes i centrum sist.
Om dig
  • Namn: Nåt annat än Mezza, men inget jag skriver här :)
  • Ålder: 31 år, 5 månader och 3 dar (dvs 11 477 dagar)
  • Smeknamn: Mezza + några andra
  • Syskon: Minsta-bror (snart 27), Syster (snart 28), Mellan-bror (30), Storebror (snart 36).
  • Sysselsättning: 100% sjukersättning till 65 år. Fyller dagarna med: Saker som görs via datorn, tv, hushåll, tjatter med amor, vänner + familj, ritar, spelar olika spel, röker, läser, skriver, mm. Sjukgympa + annat praktiskt osv. Nngång då o då tar jag mig längre bort än orten vi bor i :)
  • Bra egenskaper: Omtänksam, realistisk, empatisk, hyfsat smart, lättlärd i mycket, lagar god mat, kan skriva, rita, sjunga. Nog en bra vän även om jag inte är dunderaktiv med att träffa folk...
  • Dåliga egenskaper: För ambitiös och kan slita ut mig själv för mkt för andras skull. Röker, kunde varit mer social, har en förmåga att glömma ta ut mina endagslinser innan jag somnar...
  • Linje/klass: Omvårdnadsprogrammet (student -99), enstaka komvux-kurser, konstinriktad folkhögsskola.
  • Hårfärg: Normala är väl mellan/ljus-blond och inte super rått-färgat men lite trist. Nu är det slingat ljusare + mörkare men med massa utväxt.
  • Ögonfärg: Blå
  • Skostorlek: 36-37

1 kommentar:

  1. Intressant!
    Jag tänker på det där med kommentarer som är lite besserwisseraktiga. Fan vad jobbigt! Och det här med moderna diagnoser - det kan göra mig så ilsken. En psykolog sa till mig för ett tag sen att Bipolär sjukdom var en modediagnos. Jag önskar att jag funnit mig och sagt nåt bra tillbaka liksom men jag har svårt att hitta ord när nån säger såna saker.
    Det är så intressant att läsa om dina ätstörningar, historian bakom liksom. Vilken kämpe! Kram på dej!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!