5 april 2011

Pyssel

Mina naglar e knas... som alltid.
Efter för lång tid med skit-naglar tog jag tag i saken.
Filade, klippte, smorde, osv.
Buckliga och flisiga + lika hårda som plastfolie... japp.. en utmaning.

Men nu sitter jag här med (tror jag) de snyggaste naglarnajag nånsin åstadkommit! Haha.
Förlängda med tippar, filade, polerade och såklart målade.
Dekoration och blingbling.
Känner mig lite stolt över resultatet :)
Dekorationerna är gjorda med speciella stämplar. Man målar lack på en metall-platta med mönster, tar en gummi-grej sen som man för över mönstret med till nageln. Pillrigt? Japp.. mycket. Men snyggt blir det!

Fixade ihop en liten bild... (men det glittrar mer än det ser ut)

1. När mina egna naglar e rengjorda, filade osv.
2. Med genomskinliga tippar (inte det lättaste att få dom bra när nagelns form liknar den man får när man totalt klämt sönder den)
3. Slutresultatet. Metallic-lila med vita blommönster, blingbling och lite glitter-detaljer dessutom.
(Ignorera att jag på bilden ännu har genomskinligt lack utanför naglarna... det pillar jag bort sist eller så åker det bort i duschen)


Tålamod... ger resultat haha. 2½ dagar tog det... men det blir så när man vägrar stressa... och gör det extrem-noga. Hatar kladd.. blir bara jobbigt då.
(Självklart inte 2½ hela dagar... lite då o då bara)

1 kommentar:

  1. sv; ja men det är precis som du säger att du säkert kan ha sett smalare ut än hon som hade mycket lägre bmi för det handlar inte om bmi alls ju. Som jag sagt tidigare så har min syster ett jättelågt bmi men man ser inte ens ryggben på henne eller liknande, så det har med vilken benstomme och hur pass stort skelett man har, vissa har ju ett skelett som väger några kilo mer än en annan patient, därför har de ju större bmi men kan ha mycket mindre fett på kroppen, för det är ju deras skelett som väger... men jag går inte efter mitt bmi på det sättet, för om jag hade varit benig hade inte mitt bmi varit lika jobbigt, men nu är jag varken benig ELLER har ett lågt bmi så därför har jag panik för jag kkommer med all säkerhet vara störst där.. :( sen vet jag att man har skev kroppsuppfattning men förmågan att jämföra en sak med en annan brukar inte vara mer fel än på en frisk person, vilket betyder att om jag sitter bredvid en annan anorektiker så kan en tredje anorektiker lätt se om jag är större än den andra anorektikern :(
    förresten har inte jag en skev kroppsuppfattning när det gäller andra, jag ser INTE andra som smalare än mig faktiskt.. ;S kan lätt tycka att en anorektiker ser pluffsig och stor ut, men det är ganska ovanligt att man har sånna ögon så jag är egentligen inte rädd för att det ska finnas andra där som ocksåhar mina ögon ... jag är mer rädd för sanningen, att jag ska inse att jag ÄR störst för det KOMMER jag att se om det är så.. :(

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!