1 april 2011

Inte bara jag...

Ja, det va ju inte bara jag som reagerade på det där med BigBrother-chatten...
Jag skrev ju inlägget mitt i natten (mellan 30 och 31 mars) och hade inte kollat runt i olika BB-bloggar. Så att BBelva bloggen skrivit om samma sak bara timmar tidiare, hade jag ingen anng om. Men det känns bra att det va uppmärksammat på flera ställen!

När jag kollade in på Live idag kommer
denna rutan fram och man måste acceptera innan
man kan läsa eller skriva i chatten.




BBelva-bloggen skrev 30/3:

För oss som har 24-7 vet ni säkert att det finns en tillhörande chatt som går via Facebook. I denna chatt har det på senaste tiden, eller ja, det har väl alltid varit ganska omogna och inkompetenta personer som gör personliga påhopp, internetmobbar andra användare och deltagare i huset samt massa gör massa onödiga inlägg som inte ens har med Big brother att göra.



När artikeln om Vanessa och HBT-personer kom ut har det blivit mycket snack om den saken. Många håller med och försvarar Gurkan, som har bland annat mordhotat Vanessa. Jag tycker personligen att det är helt orättvist att man ska kunna bli dömd efter hur man en gång i tiden har varit. Tror ni inte att Vanessa har genomgått en jobbig period redan?

Nu har i alla fall Big brother börjat ta tag i saken och sagt att de ska ha bättre översyn i chatten och blockera de personer som uttrycker sig på ett påhoppande/rasistiskt sätt. När jag för en tid sedan mejlade Big brothersupporten och hade åsikter om chatten svarade de att de inte hade något ansvar för den, utan att det var Facebook som hade hand om den. Nu, i deras senaste Twitterflash, skriver de att det är Big brother som har hand om chatten. Hur ska ni ha det? Om det är någon ansvarig på Big brother som läser detta får ni gärna skriva en kommentar och stå till svars för era handlingar.






Lite saker har ju gjorts iallafall. För även om det finns mängder av andra sidor att skriva skit på... Så kan man ju HOPPAS att vissa får sig en tankeställare när man tex MÅSTE se den där info-rutan om chatten innan man alls KAN skriva.
Upp till ytan med sånt, så kanske man får se en liten ändring iallafall... nånstans för någon kan det ju spela större roll än andra tror.

1 kommentar:

  1. аlways i usеd to read smalleг articleѕ which alѕo
    сlear their mοtіve, and thаt is alѕo haρpenіng with
    thiѕ аrtiсle whiсh Ι am
    reading noω.
    Also see my page: galaxy note 2

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!