5 mars 2011

Svar på kommentar

Ylva frågar:
Låter som en intressant kurs det där. Pluggar han samtidigt som han arbetar?

Svar:
Ja, han jobbar samtidigt (100%). Kursen han läser är på en termin, 50%. Men eftersom den är helt via nätet, är det lättare att kunna anpassa studierna ju.
Egentligen ska ett antal veckors praktik ingå, men eftersom han jobbar inom ämnet, blir han befriad det (finns nån regel om sånt... har man jobbar inom det ämnet nån gång de senaste 5 åren, behövs inte praktiken).

Igår fick han tillbaka Uppdraget han skickat in. Läraren hade rättat och kommenterat och satt betyget MVG :D
Min duktiga älskling..hehe
4 uppdrag kvar + muntlig eximination via web-cam i juni.

Mer om kursen han läser och om Hermods distanskurser finns HÄR

3 kommentarer:

  1. Oj via webcam också. Skulle inte våga visa mig så där. ;) Men hellre det än att behöva åka nånstans när man inte har tid.

    SvaraRadera
  2. Hej! Tänkte tipsa dig, om det kan vara av intresse trots att du ju kom ur cirkusen sedan länge, om en tjej som har väldigt bra saker att säga. Jag har tänkt att det kan ju inte vara jag som har rätt och alla andra fel. Dvs "alla" syftar på i stort sett hela ätstörningsvården. Jag ser ju hur de arbetar med förlegade metoder och förlegade ideér. Den här tjejen drämmer hammaren på spiken exakt och uppfriskande. http://shanlarter.com/

    SvaraRadera
  3. Hej Mezza. Det tar ett tag mellan varven! Men nu är jag här och läser igen. Kram från Mib.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!