17 februari 2011

Räknar

Tidsfördriv på kalkyleramera.se
Onödigt vetande? Japp.. i högsta grad.
Pålitligt var det inte heller... testade räkna min fettprocent och den visade det dubbla från vad den gör med samma formel på andra ställen haha.
Men men... lite kul ska man ju ha, så här kommer en info-bomb!
Enjoy!

  • Jag har levt i 11.348 dagar.
  • Utifrån min nuvarande vikt och längd borde jag gå upp 13 kg under en graviditet.
  • Min max-puls utifrån min ålder borde vara 195 slag i minuten.
  • Den 10 juni 2007 hade jag levt i 10.000 dagar.
  • Den 26 oktober 2034 fyller jag 20.000 dagar.
  • Jag föddes på en onsdag.
  • Jag fyllde 18 på en fredag.
  • Om jag blir 100 år gammal blir jag det på en torsdag.
  • Min katt föddes på en lördag. Hon har idag levt i 4695 dagar.
  • Om jag var man skulle min snopp va 18 cm under stånd.
  • Om 310 dagar är det julafton.
  • Om 340 dagar fyller jag 32 år.
  • Om jag började dricka 1 glas vin (ca 2dl) och 2 cider (50cl styck) för en timme sen och slutar nu, tar det 8 timmar och 45 minuter innan alkoholen gått ur min kropp. (Ej baserat på ålder, kön, vikt)
  • Om 100 dagar är det den 28 maj.
  • Om 1000 dagar är det den 13 november 2013.
  • Jag och min sambo passar ihop till 63%.
    Slutkommentaren var: Det tinglade gött i kistan när era namn rasslade genom kablarna på KalkyleraMera.se. Här finns början på nåt stort!
  • Om jag sparar ALLA pengar jag får ut i månaden, kommer jag bli miljonär om 10 år.
  • Min sambo och jag "har varit tillsammans i 4 år, 9 månader, 3 dagar."
    Vi "kommer att göra slut 2021-08-26 (om 3843 dagar) då båda upptäcker att de snarare är kompisar än älskare."
  • Jag förbränner 1478 kcal om dagen om jag vilar hela tiden.
  • Om jag blir gravid NU, så kommer bebisen den 14 november. 
  • Min midja/stuss kvot är 0,77 vilket innebär att jag inte ligger i riskzonen för överviktsrelaterade sjukdomar.
  • Jag fick 44 poäng på hur miserabelt mitt liv är. Kommentaren var: Ditt liv är så långt från miserabelt man kan komma.
  • Jag är 66,92 inch lång, det är 5,577 feet.
  • Min normala kroppstemp är 97,5 grader Farenheit.

Kalkyleramera.se

5 kommentarer:

  1. sv: hej !
    ja tyvärr så är de låsta för alla.. var det ngt speciellt du ville leta upp från arkiven? :)
    och det här med magmunnen.. jag har inte heller kräkts så mkt egentligen.. så det kan väl knappast vara det ? :O när jag kräktes igår så tryckte jag på magen och det brukar jag inte göra annars, det kanske var att jag tryckte som gjorde att magsyran åkte upp och liksom blev kvar i halsen och ligger där och fräter ( vilket ger en känsla av obehag som om är finns mat i halsen, men att det egentligen inte ÄR mat )
    vad tror du?
    kram

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag trir inte att det är pga av det som jag fryser när jag äter... Magen arbetar ju inte lika mycket med maten som tolvfingertarmen och tunntarmen gör, och det ä rju direkt när maten kommer ner som jhag börjar frysa. Det är inte ens mat bara, utan det ärcker att jag dricker ett glas vatten eller lightläsk. Så jag tror det är mer att jag "sänker" min temperatur eftersom jag äter/dricker något som är kallare än vad jag är och kroppen har redan lägre temperatur än vanligt och vill få upp temperaturen när den blir ännu kallare och då bränns lite kalorier för att försöka få upp värmen ... vad tror du ?
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag hade skrämmande fett% enligtden räknarn. Farligt med såna. Hade jag inte grepp om min verkliga fett% så hade detta bättrat på min drift att underäta.
    Appropå underäta - har du sett denna uppgörelse med ÄS: http://ananasjuicen.blogspot.com/2011/02/sa-fcking-arg.html#comments

    SvaraRadera
  4. Svar på ditt svar. Precis. Hon säger det magnifikt från sin horisont. Sen är det individuellt. Min början var heller inte som hennes. Och som du säger så fanns det ju ett skäl till att du ville det du ville osv. Många blandar ihop orsak och verkan och framför allt generaliserar något som är så individuellt.
    Men bra skrev hon :)

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för din förklaring ! Det var ENORMT intressant och det låter som om det du säger är helt korrekt, jag har tänkt i de banorna förut men aldrig riktigt så invecklat, men nu när du förklarade så bra så förstår jag att det stämmer, det låter väldigt vettigt det du söger. Vad mycket du kan ! Blir imponerad, skitkul att läsa :)
    Det är just det här som su däger om att energin går till att TA HAND OM energin och därför blir det inte energi över till "mig", som är det jobbigaste i tillfrisknandet. För då måste jag äta så mycket för att det ska bli över energi till "mig" och det är när jag äter mer som det tutar rött och skriker FAIL FAIL FAIL i öronen på mig och då är ångesten ett faktum och det blir hets direkt. ( Okej inte alltid hets, men jag kallar det för hets, men det behöver inte vara så enorma mängder egentligen) men det spelar inte så stor roll hur mycket det är för fail och "hets" blir automatiskt kräkning och så börjar cirkeln om ...

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!