27 februari 2011

Hej på er!

Sköna söndag.. slappedag på alla sätt?
Nja, vi får se.

Glad över det lilla just nu haha.
Köpte nämligen en ny kattlåda till missen häromdagen... en kolfilter-låda.
Men det har varit si o så eftersom Mia är enormt hatisk till katt-burar... Och denna lådan liknar ju lite en sån.
Började med att hälla lite gammal sant i den nya... för att hon skulle känna igen den bra.
Men nä, hon ville inte såklart. Redan innan hade vi tagit bort sväng-luckan till den...
Blev att jag fick lyfta bort locket på lådan lite halvt innan hon ville göra vad hon skulle där. Så fick det va 2 dar. Men nu idag satte jag dit locket på prov efter hon varit där.
Nån timme senare hör jag minsann hur hon krafsar! Tjoho! Det gick!
Nästa steg blir att sätta tillbax svängluckan, men det får ta ett tag tills dess.
Vad löjlig jag känner mig haha. Superglad att katten går i nya lådan med tak! Min duktiga gamla katta-tant :)

Annars...
Jag har nog blivit lite sjuk...
Haft hosta flera månader, ända sen jag käkade antibiotika mot luftrörskatarren. Men det har inte varit så himla farligt... vet ju att det kan va seg-livat.
Älsklingen har nån månad haft riktigt jobbig hosta, men som blivit bättre nu äntligen.
Jag däremot har fått slemhosta som gör galet ont nu...
Jaja, får se vad det blir av det. Hoppas på bättring snart annars blir det läkaren.

Mina armar har börjat tok-sova om nätterna igen. Polyneuropatin gör sig mer påmind. Fötterna somnar lätt oxå. Men armarna på nätterna är värst. Behöver inte ligga på dom eller nåt, de somnar ändå och så vaknar jag halvt av att se sussat till rejält och är sega med att vakna... bara för att somna igen direkt när jag somnat om :S

Nähäpp... ska surfa vidare nu!
Tjo på er!

2 kommentarer:

  1. Kul att det gick med den nya lådan. Håller tummarna för att svängmojängen funkar också.

    SvaraRadera
  2. Ja inte är man löjlig för att man bryr sig om sin kisse heller!!
    Hoppas du inte är på gång att bli förkyld det är ju inget kul alls. :-(
    Känner igen din smärtproblematik från dottern. Hennes nätter är inget kul heller och domningar har hon precis som du. Uschamejan.
    Kram.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!