8 februari 2011

Go´dagens!

Sitter på balkongen med cigg o dator. Inglasat, men jag har lite på glänt.
Skön morron! Strålande sol och bara lite svag vind.

Sitter och e förundrad över min PMS.
Eller.. snarare bristen på den haha.

Ni som följt mig vet att jag haft extrem PMS. Den har varit såpass illa att jag haft p-medel på ett sätt som gjort att jag bara har mens var 10:e vecka istället för var 3:e/4:e.
I många år var min PMS extrem på det sättet att jag blev en allvarlig fara för mig själv. Det va suicid-tankar och ibland även försök. Det va mängder med lugnande piller osv. Psyk har många ggr varit det stället jag fått va på under PMS.

Nu.. är skillnaden enorm!
Denna gången har inga såna tankar funnits alls.
Jag har inte ens varit gnällig!
Ingen ångest, knappt ens nåt oro-gnagande.
Inga humörsvängningar.

Det ENDA jag märkt av är lite extra rastlöshet ibland.
Söt-sug också såklart...
Jag brukade bli spy-färdig av att bara se på mig själv innan, men nu e det inte alls så. Visst, jag kan väl inte påstå att jag känner mig vackrast i världen... absolut inte! Men jag mår inte kasst över mitt utseende. Inte ens särskillt märkbart mående över mens-finnarna som ploppar upp (typ 6-7 små mini-saker som egentligen inte är nåt, men som innan varit BIG deal för mig).

Satt o snackade lite med amor om detta igårkväll.
Kanske är det att PMS-en lägger sig med åldern.. Eller så är det för att jag själv mår bättre i övrigt. Att jag trivs bättre med mig själv. Att jag inte får ångest längre. Att jag blivit kanske lite mindre stressad sen jag kom rätt i ADHD-medicinen. Att.. ja, att jag faktiskt mår oförskämt BRA psykiskt :D

Livet e bra härligt.
Man kan glädjas åt de små sakerna när man har balans i sig själv.
Visst skulle jag önska att min kropp slutade strula också.. med smärtor utav helvete osv... men jag tar det jag får, och mitt psyke är bra. Det är jag mer än nöjd med!

Love 2 U all!!!
<3

3 kommentarer:

  1. Hej. Vad skönt att din PMS har minskat. :D
    Jo x10 mini ser onekligen liten och fin ut men den har bara android 1,5 eller 1,6 och går inte att uppgradera till 2,2. Appar kommer inte att funka med tiden utan dom som kommer kommer att passa till dom som har högre än 2,1.

    Pro hade jag inte heller köpt för jag gillar inte tangentbordet. Eller tangentbord överhuvudtaget.

    Jag prioriterar inte kameran för jag har en digitalkamera som jag bara älskar och tar med mig och tar bra bilder med den. :P

    SvaraRadera
  2. Jodå, jag har tittat in några gånger på din blogg :)

    Vad kul att du följer min, ska börja följa din med :)

    Styrka till dig <3

    SvaraRadera
  3. Det värmer så att höra att allt är så bra med dig nu söta. Det förtjänar du. <3 Massa kramar!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!