2 februari 2011

Aaaahhhh... :)

I'm back :)
...eller nåt :P

Senaste dagarna har jag ju inte varit så aktiv här på bloggen... varit aktiv med annat istället.
Flytten e klar.
Soffor o bord hämtat från mamma o pappa.
Massor med saker e installerade o klara.
Och igår tog vi en heldag med shopping.

Åkte till Kungens Kurva. Några timmar på IKEA. Sen en massa vandrande mellan butikerna i området.
Hittade nämligen inga lampor vi ville ha på IKEA. Hade sett 2 på JULA, men när vi väl kom dit, så var det fel koppling till det vi har hos oss (el osv). Upphängningsgrejen va fel med. Kan inte borra en himla massa i taket... Hittade dock lite saker som vi behövde till diskmaskinen + gångjärn.
Hittade en trådlös hemtelefon där med. Vår gamla som hängt med några år vill inte funka som den borde.
Så vi vandrade vidare... Jysk, Rusta, och sen vidare till CityGross och där hittade vi äntligen 2 snygga plafonder :)
Åkte 10:48.. kom hem vid 17.30 tror jag det va.
Behöver jag säga att jag var kaputt?
Benen skakade på hemvägen. Ont som attan i knän, ben, fötter och rygg. Nervsmärtor i handleder oxå.
Älsklingen stackarn bar 3 av de 4 IKEA-kassarna. Han hade oxå lagom ont sen :(

Men vi kom hem iallafall.
Upp med plafonder i sov och vardagsrum.
Montera handdukstork i badrummet.
Fixa fast sop-grej under vasken.
Montera upp spegel i hallen.
Installera vår nya hemtelefon. Läsa på hur den funkar o sånt.
Diska glas o matlagningssaker.
Montera ny koppling till diskmaskinen så dn inte droppar.
Och alla andra småsaker man fick med sig såklart...

Käkade kyckling från dagen innan. Skönt att slippa laga mat.
Började rensa en massa papper som jag behöver ha idag.
Kollade lite på tv... och sen var det zzzzz... som gällde.

Nu har jag nyss kommit ur ett långt bad... masserat nacke, axlar och huvud med massagestrålen. SKÖNT!
Radion e på.
Älsklingen jobbar.
Jag ska snart fortsätta med pappers-fixandet och sen kl 17 ska jag till ett par vänner några få busstationer bort.

Imorrn e det psykologen och på fredag Dr Pain.

Mamma och hennes trillingbröder fyller år idag... ska ringa till henne nu.

Tjingeling!

2 kommentarer:

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!