15 december 2010

Dag 15


Ok... Drömmar.
I vilken bemärkelse?
Om drömmarna på natten som påverkar mig enormt eller drömmar om framtiden?
Drömmar om att vinna 5 miljoner på triss kanske?

Nä, jag kör på framtidens drömmar.

Mina drömmar har länge varit enkla. Det handlar om en vardags-framtid.
Drömmen om att bli mamma. Drömmen om en egen familj.
En vardag som inte innebär ångest. Ett vettigt liv.
Kanske t o m ett trist vettigt Svensson-liv.
Radhus, man och barn, en katt eller 2. Bil såklart. Stadig ekonomi.

Radhus vet i katten om det nånsin blir. Men jag nöjer mig med lägenhet :)

Självklart skulle jag vilja att fibron försvann. Men det är nog tveksamt.

Jag drömmer även om att få åka till Chile, till min älsklings familj.
Få träffa dom IRL.

I stort sett, drömmer jag om dagen då det inte är ovanligt att jag mår bra. När jag har en vardagstrygghet.

Nej, jag har inte så himla stora drömmar.
Jag är trött på äventyr och bergochdalbana.
Kan tänkas att mina lite försiktigare drömmar är så reella att de slår in. Det verkar ju som det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!