8 november 2010

Uppgift

Har varit hos psykologen nu på morgonen. Vi snackade på som vanligt och så kom vi in på loggning o läsandet av bloggar.
Jag följer ett stort antar bloggar varje dag och håller mig uppdaterad om en massa människors liv.
Men när jag åkte ner till skåne hade jag inte riktigt tid attläsa allt och hamnade efter ganska mycket. När jag sen kom hem, har det kännts som om jag hela tiden springer maraton. Jag hinner inte med nåt alls.
Än mindre läsa ikapp alla bloggarna (mellan 60 och 70 som jag följer dagligen och lika många till som jag kikar in hos ibland). Det ger mig lite skuldkänslor att jag inte hunnit med mina vänner här på nätet... och det stressar mig nåt enormt.

Så nu fick jag en utmaning.
Jag ska INTE läsa ifatt era bloggar... Jag ska börja läsa dom från IDAG igen. Är det något som skrivs i dagens text som hänvisas till ett tidigare, går det bra att läsa lite mer... men annars är det bara från idag.

Låter kanske inte så svårt, men jag känner verkligen skuld och som att jag förbiser de 60-70 människorna som jag läser och bryr mig om.

Så ta inte åt er för att jag kan verka oengagerad... detta är en uppgift som jag ska göraför att slippa min stress...

Tjingeling :)

3 kommentarer:

  1. Det var ett bra beslut, det borde jag oxå göra! :) Börja läsa från idag, men man e ju så jäkla nyfiken.. ;)

    MEN, när man blir trött ska man sova. Kram och Godnatt

    SvaraRadera
  2. Förstår inte ens hur du hinner läsa så många bloggar dagligen... Jag följer själv bara max 10 sen blir jag stressad. Har några andra som jag tittar till då och då, men då skumläser jag bara.

    Men det är ju en bra uppgift för att minska stressen för dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag kan förstå dig! Det jobbiga för mig är att jag nästan fått det som tvångstankar att läsa vissa bloggar. Jag bara "måste" göra det innan jag lägger mig för annars kan jag inte sova... Jag vet själv att jag är en beroende människa. Kan handla om mat, musik, träning m.m. Jag blir helt enkelt lätt beroende av saker och ting i perioder.
    Här är det också storm. Läskigt tycker jag då det fick ganska stora konsekvenser för vår ekonomi när stormen Per drog med sig mycket elände.
    Hoppas du hämtat dig från resan och att allt är bra med Mia. :) Kram

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!