23 november 2010

Morgon

Uppe. Vaken. Med en kelen katt.
Älsklingen somnade sent inatt så han sussar än.

Kollar fb. Kollar lite bloggar. Kollar mail och nyheter.
Precis som vanligt asså.

Tar mina morgonpiller. Innebär just nu 6 tabletter, 5 olika mediciner. Tänker till och inser att jag käkar minst 9 piller om dagen i dagsläget. 6 olika...
Kommer bli mer eftersom jag ännu ökar på Concertan.
Utöver dessa kommer painkillers som jag har i 2 olika sorter. Max 4 piller till.
Har även fler vid-behovs-mediciner men de tar jag så sällan.

Ändå känns det bra. För några år sen var det samma mängd eller mer jag stoppade i mig, men då var alla inom kategorin Psyk-piller. Det är det inte nu.
Nu är det bara antidepp, sömn och Concerta som jag kan inkludera i psyk-piller-kategorin. Resten är vitaminer, mineraler, magmedicin och painkillers.
Det känns snällare än bara psykpiller.

Jag har en lista nånstans på alla piller jag stoppat i mig sen år 2000. Alltså alla receptbelagda alternativt de som var receptbelagt när jag ordinerades dem.

Ska leta fram den... brb

...
...
Nähäpp... har tydlingen inget program på datorn installerat som kan läsa det. Har inte fixat tillbaka Office-paketet sen jag gjorde en ominstallation. Får väl ficxa det nån dag.

Nej, nu blir det cigg och lite kaffe ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!