24 november 2010

Innan sängen

Pratade bla om kvällsrutiner med psykologen idag.
Om hur viktigt det är osv. Berättade att jag faktiskt klarar av att hålla mig till mina rutiner nu på kvällarna. Jag gör samma sak, och jag ser till att jag hinner med det samtidigt som jag har tid att varva ner.
Annars har det oftast varit en massa sysslor o fixande i stress på kvällen för jag vill ha det fint när jag vaknar.

Vad gör jag då på kvällen?
Ja... jag tar mina piller, och sen bänkar jag mig framför datorn. På datorn har jag...tadaaaa: Harpan patians!
Hahaha
Ja, och så lägger jag harpan om o om igen tills ögonen blir riktigt tunga. Då går jag o borstar tänderna o sånt och sen tar jag 1-2 cigg med älsklingen under fläkten.
Avslutningsvis spatserar jag in i sovrummet, spelar kanske lite på mobilen eller ser på tv innan jag slocknar.

Kanske kan det verka som att jag håller igång hjärnan väldigt mkt innan jag somnar, men det är faktiskt tvärtom.
Om jag fokuserar mig på kortspelet på datorn, så innebär det att jag får svårare att tänka en massa andra saker dessutom. Därför blir kortspels-koncentrationen en avslappning :)

Efter 10 år av grava sömnstörningar och hur mkt piller som helst, lär man sig vad som funkar för just en själv.
Detta funkar för mig i nuläget, och då kör jag på det :)

Så... nu blir det Harpan och sen stänger jag ihop datorn för natten!
Sussa gott nu allihopa!

2 kommentarer:

  1. Sv: Tack för din kommentar. Jag tror du har rätt. Det är bara så svårt att inse att jag faktiskt behöver hjälp. Har alltid klarat mig själv så har så svårt att ta emot den hjälp jag får, för jag klarar inte detta själv. Men jag jobbar verkligen på det. Men jag är glad att jag tog tag i det nu när jag är 20 och inte när jag är 30 och kanske har man och barn (önsketänkande).
    TACK fina du!

    SvaraRadera
  2. Det där med att koppla av på kvällen är jag lite som dig. Måste sysselsätta hjärnan så den inte tänker så mycket. Datorn är bra till det. Själv lägger jag inte harpan, men jag sitter gärna med mina FB-spel...
    Skönt att du har hittat något som funkar för dig, alla är ju så olika.
    KRAM

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!