21 oktober 2010

Svar på kommentarer

Mib frågade lite:

Hej vad är det för sprutor?

Sprutorna jag får är med bedövningsmedel. Kallas Nervblockader och det är inte särskillt många läkare som vill ge det...
Oftast får jag med medlet Narop, som är mer långtidsverkande än det jag fick i början som var Xylocain.
Min smärtläkare sätter nålen i en större nerv och injicerar mellan 5 och 10 ml. Är det på flera ställen, så injicerar han sammanlagt max 10 ml.
Eftersom injektionerna är i nervtrådarna, blir jag förlamad i området. Ibland blir jag kraftlös men har viss känsel.
Oftast får jag i handlederna eller armbågarna eftersom det är där jag oftast har ont. Då blir armarna svaga och händerna förlamade. Beroende på vilka nerver han injicerar i... det kan vara tum-sidan av handen eller småfinger-sidan.
När jag får Narop håller förlamningen i sig i ca 8-15 timmar. Sista 2-3 timmarna sticker det i området på samma sätt som när typ foten vaknar till efter den somnat.
1-2 dagar har jag sen extra ont pga retningen i nerven som sprutan ger.
...Sen kommer effekten som är själva grejen. Alltså vitsen med sprutorna: Jag får lite lindrigare smärtor under 2, max 3 veckor. Dock bara i de sprutade nerverna.
Tyvärr tycker resten av kroppen att det då är en kanon-idé att få ont nån annan stans :S
Men man kan inte sätta hur många nervblockader som helst... varken med mängden läkemedel eller med mängden nerver.
De gånger jag fått Xylocain har jag däremot inte märkt av förlamning/domning. Effekten är dessutom betydligt mer kortvarig samt svagare. Eftersom jag reagerar så dåligt på just Xylocain, så får jag bara det om jag ska ta i nacken (strax under skallbenet typ) eftersom det är ett område som är känsligare för läkemedel.


Ursäkta en dum fråga men vad innebär självmordssajter? Uppmanar dom folk att ta självmord alltså?

Självmordssajter... sidor som ger info om vilka sätt som har störst "chans" att ge resultat. Dvs säkraste sättet att lyckas ta livet av sig.
Fakta om mängd piller, kombinationer, "att-tänka-på" osv.
Detta kom i samband med killen som tog livet av sig i direktsänd kamera på flashback-forumet.
På vissa sajter finns diskussioner etc som peppar, triggar åt ett fruktansvärt håll...
Antar att det dessutom finns videos, brev etc från folk som tagit sitt liv...

1 kommentar:

  1. Tack för all information! :-)
    Jätteintressant.
    Det sistnämnda om självmordssajter... Herregud!!! Helt sanslöst!!! Jag ska genast skriva på den där protestlistan. !!! :-( Grrrr!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!