25 oktober 2010

Svar på kommentar

Angelice undrar lite:
Åh, jag blir så himla inspirerad av dina tavlor.. Var hittar du dina mönster? Skulle gärna vilja göra något liknande, men med personer jag känner.. Tror du man kan göra det? :)

Svar:
Självklart kan du göra det!
Det jag gör med mina pärlor, är ett program som heter Photopearls Jag köpte mitt startpaket på Panduro. Startpaketet kostar ca 380kr om jag inte minns fel.
Då får man en låda som innehåller:
  • En CD-skiva med datorprogrammet Photopearls till MAC och PC.
  • 4 genomskinliga pärlplattor.
  • 8 st dubbelhäftande silikonklister-ark.
  • 15.000 pärlor (rensade i 30 olika färger, 500 av var färg).
Det enda man möjligtvis mer behöver, är en pincett. Det är krångligt att lägga en massa pärlor med fingrarna.

I nästa inlägg här på bloggen... lägger jag in typ steg för steg-bilder på allt :)

När pärlorna i en färg tar slut, köper man 0,5 liters petflaskor med nya färger.
Alla 30 färgerna är numrerade, så det är lätt att se vilken man ska ha, även om det bara är små nyans-skillnader.
En pet-flaska innehåller ca 3500 pärlor och kostar 38kr.

När klisterarken tar slut, kan man köpa enbart dem oxå såklart. 8 st kostar 49,50 kr. Det är lite dyrt tycker jag, men sen å andra sidan är pärlorna rätt billiga ju.

Vill man ha fler genomskinliga pärlplattor, kan man köpa det med. De finns i 2-pack, men jag minns inte vad de kostar.

OBS: Du måste ha tillgång till dator + skrivare.
Jag föredrar färgskrivare men det går med bara svart färg oxå.

I nästa inlägg förklarar jag mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!