5 oktober 2010

Nu...

Sjukgymnasten va det ja... sen hem... sen sova... sen vakna... sen laga mat... och nu sitter jag och väntar på att pastan ska koka klart.

Kändes bra hos sjukgymnasten idag. Vi la till en övning som tränar mage/rygg/bröstkorg. Tog rätt bra vill jag lova. Skönt att känna att man GÖR nåt där.
Innan har det ju bara varit mest rörelse med knappt nåt motstånd. Det är det fortfarande när vi kör ben och armar... men att känna att man kan kämpa lite med iallafall EN övning, känns bra.
Pratade lite om mina knän, och tydligen har jag brosk inne i själva knäskålen som är orsaken till att jag haft ont i dom sen 8:an. Det är tydligen vanligt främst hos tjejer med... Mina knän "knäpper till" när benen böjs o sträcks pga detta, vilket kan kännas rätt bra emellanåt :S

Nästa pass är på fredag. Då ska vi kolla närmre på knäna och jag kommer be henne titta på ett par kotor i ländryggen oxå... De spökar nämligen ujämt, och orsakar att Ishias-nerven hamnar i kläm på nåt sätt.

Concertan har samma biverkningar idag. Lite huvudvärk (som emellanåt blir mer) och skakig/darrig i kroppen. Inget nytt på den fronten.

Ha det!

1 kommentar:

  1. De där problemen har jag också i mina knän och det skulle växa bort sa läkaren jag gick till om det i högstadiet...
    Fast "växa bort" gör ju AD/HD också sägs det ju...
    Nja, man lär väl sig mest att leva med sina problem oavsett vad det är...

    Biverkningar lär du ha ett tag så det är bara att vänja dig vid att vara lite skakig. Men det går över till slut...
    Kram

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!