25 oktober 2010

Hjälp vilken dag!

Ojojoj...
Ja, det va ju först QB-testet hos psykologen...
Gick bra. Förutom att man blir helt snurrig i skallen efter... som hypnos det där testet ju. Men det var intressanta saker det visade iallafall.
Om man jämförde förra testets resultat med detta, så var antalet fel-klick 1 mindre (=obetydligt). Reaktionstiden var ungefär densamma också.
Däremot såg man en skillnad på reaktionstidens bana i ett snitt. Denna gången låg reaktionstiden betydligt mer jämnt över hela testet jämfört med förra gången då det var mkt mer "hoppande".
Detta indikerar en liten liten förbättring trots att jag bara har så låg dos som 18mg.

Efter QB-testet och genomgång av resultatet, satte jag mig i väntrummet igen tills nästa möte.
Sjuksköterskan.
Hon kom inte ihåg att jag träffat henne tidigare... hehe. Men det va ju bara en snabbkoll då, för 3-4 veckor sen. Hon skyllde på att hon går i pension 1a dec  :P
Hursomhelst var hon trevlig.
Pratade lite om biverkningar och verkningar. Dvs + och -
Jag berättade om biverkningarna samt sa att jag inte märkt nån skillnad på koncentrationsförmågan men att min sömn däremot blivit bättre om man slår ut det på en längre tid.
Hennes svar var att det var inte förväntat att jag skulle märka nåt på koncentrationsförmågan, men att det lät ju bra det där med sömnen. Då gör den ju iallafall nånting... och visar att vi är på rätt spår.

Sen undrade hon hur det min kontakt med beroendemottagningen såg ut.
What???!!!
Då visar det sig... att läkaren (som är ny och tillfällig och jag träffat en gång) tydligen typ skrivit att jag har missbruksproblem som måste kollas!
NO NO NOOO!
Jag sa till sköterskan att jag har varit där EN gång, och det var för att det typ skulle stå på pappret bara att jag pissat. Att set skulle göras eftersom jag blev avgiftad från benzo för över ett år sen. Formalitet bara.
Sa oxå att jag inte hade nån kontakt där, att jag inte var inskriven för mer än just det osv.
Förklarade att det denna läkaren sagt, den enda gången vi träffats, var att det KAN va så att han begär ett urinprov helt random. För att ha nån typ av extra koll. Men att det mer oxå var en formalitet.
Hursomhelst... hon hade inte fått nåt svar på U.P men skulle ringa dit för att kunna fylla i det i journalen.

Asså... grejen e inte den att jag har nåt agg mot missbrukare. De har svårigheter som de hanterat på ett sätt.
Men däremot så vill inte jag gå till ett ställe titt som tätt för att pissa. Jag knarkar inte, jag tar inga olagliga eller icke ordinerade läkemedel etc. Jag har inget behov av hjälp eftersom jag inte har det problemet.
Då vill jag inte heller att nån puckad fördomsfull läkare ska SKAPA ett problem åt mig! Jag vill inte att han ska skriva att jag måste kollas för knark i min journal!
Jag är redan VÄL medveten om hur läkares vridna och feltolkade anteckningar påverkar hur framtida vårdpersonals syn och bemötande mot mig.

Jaja...
Pulsen var bra. Blodtrycket var bra.
Och biverkningar såsom skakningar borde inte bli så mkt värre trots att jag kommer öka dosen.
Ja just det ja.
Läkaren har skrivit att höjningen ska vara 1 gång i månaden. Eftersom han inte jobbar denna veckan (han är där bara varannan vecka) så får jag vackert käka denna dosen en vecka till.
När han kommer nästa vecka ska sköterskan föreslå att höjningen görs var 3e vecka istället, samt att den ändringen förs in i journalen.
Så 1a november börjar jag med 36 mg.

Pust... långt inlägg..
Mer hände direkt jag kom hem dessutom...
Men det skriver jag om senare.
Nu e jag slut i skallen och pallar naaaaada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!