7 oktober 2010

Betydande decennium

Fixar lite listor... mest för att hålla mitt minne i shack...
Det jag räknar upp... betydde och spelade stor roll just DET ÅRET. Vare sig det är HEMSKA saker/personer, eller underbara...
Självklart är det många många fler saker o personer som spelade roll då... men detta är de som påverkade mest. Ingen värdering i om jag älskade/hatade de mer än personer/händelser som inte finns med!
********************************

Betydande personer:

2000:
  • E med sina tvillingdöttrar.
  • F.d pojkvän/sambo A.
  • Psykolog B på ÄS-enheten.
  • Medpatienterna A,S,T,M på ÄS-enheten.

2001:
  • Mamma, pappa, lillasyster.

2002:
  • Klasskompisar från folkhögsskolan.
  • Pappa.

2003:
  • Knark-snubben T jag va ihop med.

2004:
  • Vidriga ex-mannen J.
  • Emma-Lee.
  • Anneli.

2005:
  • Behandlingshemmets personal+patienter.

2006:
  • Behandlingshemmets personal+patienter.
  • Amor.
  • Dr Pain.

2007:
  • Behandlingshemmets personal+patienter.
  • Amor.

2008:
  • Amor.
  • Chefen S.
  • Kollegan I.
  • Vännerna V,I,S,C.
  • Terapeut BM.

2009:
  • Amor.
  • Grannarna E&D.
  • Kollegan I.
  • Vännerna V,S,I
  • Terapeut BM.
  • Personal o medpatienter på avgiftningen.

Betydande händelser:

2000:

  • Anorexi.
  • ProANA-vänskap på nätet.
  • Flytten till Stockholm.
  • ÄS-vården.
  • Första allvarliga skärsåret.
  • Uppbrottet med dåvarande pojkvännen/sambon.

2001:

  • Invigdes till allmänpsyk.

2002:
  • Konst-folkhögsskola.
  • Testade knark. Dåvarande pojkvän bjöd in mig i knarkets värld.
  • Inläggningar på psyk.

2003:

  • Knarkandet.
  • Inläggningar på psyk.
  • Våldtäkt i drogdimma.

2004:
  • Träffade blivande maken.
  • Bröllopet.
  • Inläggningar på psyk.

2005:

  • Flytten till behandlingshemmet.
  • Skillsmässan.
  • Brotten och straffet för ex-maken.

2006:
  • Träffade och flyttade ihop med Amor.
  • Sista gången jag skar mig svårt.

2007:

  • Förlovningen med Amor.
  • Sista allvarliga intoxen.

2008:

  • Mentalskötarkompetens.
  • Utflytt från behandlingshemmet.
  • Väninna tog sitt liv.
  • Började praktisera.
  • Flyttade från en rutten håla, till en bättre håla med Amor.

2009:
  • Fast anställning 50%.
  • Benzo-avgiftning.
  • Sa upp mig från jobbet.
  • Testade på Högskolestudier.

2 kommentarer:

  1. Du har verkligen behövt gå igenom alldeles för mycket..

    SvaraRadera
  2. Kära lilla fina du - GUD vad du varit med om i idtt unga liv. Hoppas ALLT ska gå framåt på den positiva vägen. KRAMAR

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!