24 oktober 2010

Avlöjar..

Nu ska jag avslöja en sak...
en bra sak... för mig asså :)

Min vikt... den har väldigt länge legat på lite för högt. Då menar jg inte bara att det är min egen åsikt, utan även olika läkares...

Som en liten snabb resume kan jag säga att jag strax efter min anorexi/bulimi, käkade antidepp-piller som gjorde att jag på 4 månader ökade ca 25kg. Jag hamnade såklart inom kategorin "överviktig" då.
Jag slutade med dessa piller och en del andra piller, och fick insatt Reductil (bantningsmedel som inte längre är tillåtet...sen typ januari eller nåt) Gick ner 14 kg men sen har det varit lite si o så med vikten. Lite för mkt...
Smärtan gör att jag inte kan träna som jag vill... och sitter man bara hemma.. ja, det händer ju inte så mkt bra med vikten då...

Iallafall.
Jag är på G nu.
Jag håller på att gå ner. Och det känns sååå skönt!
Jag har fortfarande 4 kg kvar tills jag hamnar inom normal-BMI.
Nästan 3 kg har jag gått ner på 3 veckor :)

Jag gör inget särskillt... förutom sjukgymnastiken såklart.
Jag äter det jag ska.
Men jag är inte sötsugen och jag småäter inte.
...säger bara: Tack Concerta!!!

Jag har vansinnessvårt att gå ner. Fråga mig inte hur i helvete jag gjorde för att bli underviktig... jag hade svårt redan innan det.
Sen gjorde ju såklart ätstörningarna sitt med att paja ämnesomsättningen osv... så det blev ju inte lättare efter heller.
Inte heller gjorde fibromyalgin nåt positivt åt det.

Iallafall...
Detta är BRA!
Fortsätter jag gå ner... så kommer jag troligen bli godkänd att operera om mina bröst.
För 2 år sen gjorde jag en bröstreducering. Minskade min bh-storlek från 80H till 75C-D. Landstinget gav mig operationen.
Men det blev inte så himla bra.
I volym (cc) har jag samma storlek som efter operationen, men eftersom brösten "hänger till sig" efter ett tag för att få sin nya form, har det ändå blivit att jag nu har 75F.
Men det är inte det riktiga problemet.
Det riktiga problemet är att mina bröstvårtor sitter alldeles för högt upp. De flyttade upp dem för mkt.
Jag kan inte ha bh... för bröstvårtorna hamnar ovanförbh-kanten, vilket gör att bobbsen jämt trillar ur typ.
Jag äger en endaste bh... och den är extra hög... men likväl glider halva bröstet ur för att vårtorna ger en fel tyngdpunkt och form.
Jag har sporttoppar på mig. Känns vrken fint eller bra. Får ingen vettig form. Dessutom kan jag inte ha linnen etc, för då måste jag ha bh, och då blider allt ut på fel ställe.

Om jag går ner till bmi "normal", då kan jag alltså rätta till detta. Boobsen kommer förminskas ytterligare och bröstvårtan hamnar lite längre ner.

Detta är EN av de bra anledningarna att jag går ner i vikt.

Den andra stora anledningen... är att jag får mindre ont för varje kilo jag går ner. Fibron märks av mindre.

Klart jag mår bra av att vikten går åt rätt håll!
Tjohoooo!!!

4 kommentarer:

  1. Vad bra det låter. Hoppas du kommer ner det sista så du får din operation. :D

    SvaraRadera
  2. Jag har hört att allergier okså blir bättre om man väger "normalt". Vet dock inte om det stämmer men det kanske blir en positiv överraskning!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt det måste kännas att vara på väg åt rätt håll och att göra det på ett bra sätt! Vet ju att ämnesomsättningen går ner när man svälter sig men går den inte tillbaka när man börjar äta bra mat i normala portioner regelbundet???
    Får du nya operationen av landstinget också?
    Fortsätt kämpa så hoppas jag att de inte sätter ut medicinen utan höjer om det inte är tillräckligt hög dos!!!
    Kramkramkram

    SvaraRadera
  4. Härligt att du försöker att gå ner sakta men säkert, har kikat runt på din blogg och finner att den är mycket intressant, och jag blir glad av dina inlägg när du skriver att du går ner på ett hälsosamt sätt samt att du mår bättre psykiskt. Lite avis är jag också, har själv ätstörningar och gått upp i vikt, från undervikt till normalvikt.. eller ja, normalvikt är vad jag tror i alla fall. Har inte vågat väga mig på länge. Jag önskar att jag också kunde välja den rätta vägen. Kämpa på :)

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!