8 oktober 2010

Ang. tidigare inlägg...

... så kom jag på att det kan tolkas helt fel.

Concertans ena biverkning är att man inte känner samma hunger eller sug som man gjort innan.
Då skrev jag att det ju kunde va bra för mig...

MEN!
Med detta, innebär det självklart inte att jag slutar äta!
Nej nej nej. Det enda detta innebär är egentligen att jag får va lite observant och anstränga mig för att komma ihåg att äta. Om det nu skulle bli ännu starkare av denna känslan.
Som det är nu, så blir jag hungrig när jag förväntar mig det, och äter som vanligt och blablabla.
Det enda som är bättre, rent konkret, är att det är skönt att inte va så sötsugen.

Jag har ju mina erfarenheter och därmed även kloka lärdomar från mina ätstörningar.
Och en av de viktigaste lärdomarna och på så sätt också det sättet jag lyckats att inte få tillbaka nån ÄS, är att jag vägrar bryta bra vanor.
Jag vet att OM jag gör det, så finns det en risk att en eventuell ÄS-tanke gror till sig i skallen.

Detta är jag extremt medveten om. Jag vet om min "sårbarhet" om att falla tillbaka, och därför gör jag inga onödiga risker ens möjliga.
Jag stoppar allt innan det ens kunnat starta.

2 kommentarer:

  1. Dessa vanor och rutiner du pratar om är ju också viktiga att hålla för ADHDn skull, man ska inte strula för mycket med sånt.
    Den biverkningen med maten har jag också, inget bra för mig men en ät&sov-klocka är bra, då äter man fast att man inte är hungrig och sen så kommer ju hungern med tiden när kroppen vänjer sig vid att vara hungrig vid vissa tider. För maten behöver man ju.

    Och jag är inte ett dugg orolig att du ska sluta äta, har förstått att du har koll på maten, men det där goda extra kan man inbland vara utan om man inte behöver det.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!