22 september 2010

Uppe med tuppen

Ja, halv 7 ringde klockan i morse. Halv 8 satt jag på bussen till psyk. Kl 8 tid hos psykologen.
Sen ta ut lite cash, köpa billig kttfärs och nu sitter jag här igen.

Idag är det ytterligare folk som fyller år... Verkar som mammor o pappor hade det kul på nyåret ;)
Min kusin fyller år, men även Aleks. Kika gärna in till henne... Hon var föresten en av de jag gav en Blog Award till :)

Annars... Ja, jag sitter o pärlar lite. Mycket mer pallar jag inte efter gårdagens städ-ryck.
Blir att ta det lugnt resten av dagen.

Har en uppgift från psykologen som jag tänker e braatt skriva ner. Nämligen när jag märker av mina prestationskrav, hur jag hanterar det osv. Reflektera över det.
Jag har ju börjat gå hos henne i KBT just för den saken.
Mina krav på mig själv innefattar inte bara sånt som de flesta har (typ bra betyg, bra ifrån sig på jobb osv) utan det är inmatat i varje milimeter av vad jag gör.
Jag har tex svårt att va social utan att känna ett krav på mig att jag måste se till att personerna jag träffat har det trevligt, tycker det va värt o ses osv. Jag måste vara tilllräckligt intresserad av samtalet, en bra lyssnare, en klok reflekterare osv.
Jag kan inte slappna av alls o njuta själv av stunden.

Det va ETT av mina problem. Dagarna fylls med mängder... och när prestationen innefattar varenda liten del... ja då blir det sällan bra alls för mig.

Jaja, ska fortsätta pärla nu...

Ha det!

2 kommentarer:

  1. Åh, det där låter bra! Du skulle kunna test att skriva en kommentar som inte är perfekt eller sätta en liten pärla fel som experiment att analysera. ; )

    SvaraRadera
  2. Jag kan sååååå relatera till detta. Med prestation.
    Det blir prestation i allt jag gör. Som en intern tävling. Där jag själv är både deltagaren och domaren.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!