14 september 2010

J-a naglar :@

Som känt är (om man kollar bakåt i bloggen) så får jag mina ryck med mina naglar ibland.
Jag får för mig att jag ska göra dom dugligt fina.
Jag kan omöjligt ha snygga naglar utan nåt alls på dom. Dom envisas med att brytas, flisa sig, bubbla sig osv. De är skörare än tunnaste porslin... och det har alltid varit så.
Jag har testat hur många nagelkurer som helst. Jag har käkat b-vitaminer o öl-jäst. Inget gör dem dugliga.

Så jag har lösnaglar. Inte alltid, men då o då i några dagar.

Nu håller jag på med naglarna igen. Går inge vidare... men jag kämpar.
Dock gick det för långt nu, så jag tar en paus.

Mina tumnaglar är de buckligaste. Inte småbucklor, utan djupa gropar och höga berg.
Jag kan säga som så:
Det krävs tålamod för att få fast en lösnagel på nåt som mest liknar bergskedjan Anderna!

...men.. jag återgår till att testa ännu en gång...

3 kommentarer:

  1. Hey! Ser att du har "problem" med buckliga naglar. Tips är att köpa en polerfil och jämna naglarna lite. Det är dumt att sätta fast lösnaglar på ojämn yta då det blir bubblor under dem, och där kan det gro svamp. Ett tips bara (:

    SvaraRadera
  2. Ahaa, så jobbigt :S Kanske kan du gå någon kurs och lära dig göra gelénaglar? Tror det skulle passa dina bucklor? (:

    Bucklorna förresten, ofta uppkommer bucklor pga mediciner, och efter att ha läst om din sjukskrivning känns det inte helt fel. Eller vad tror du? Jag har själv ätit medicin och haft väldigt gropiga naglar, dock är det några år sen nu och groparna blir mindre och mindre!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!