19 september 2010

Blanketter och pärlor

...Fyller i blanketter till försäkringskassan, och varvar det trista med lite pärlande.
Har 2 motiv som jag förberett att pärla, och nu är första plattan på det ena lagts klar. Bilden är en målning på en gammal indianhövding. Kommer bli häftigt!
Har nämligen en liten idé om etttema på mina stora tavlor.
Världen.
Världsdelarna.
En tava från varje. Gammal konst från var världsdel.

Afrika -Egypten-tavlan som ju e klar.
Nordamerika -Indianhövdingen jag har börjat på.
Asien -En gammeldags bild på en geisha.
Latinamerika -Ska leta fram nåt med Inka-knytninig.
Europa -Ja, det blir nog en MonaLisa ;)
Australien -Aboriginsk konst

Vad tycks om idén?

2 kommentarer:

  1. Tycker det verkar vada himla spännande! För några år sedan ville jag ha fotatapeter i varje rum med bilder från alla världsdelar. :) Din Egypentavla vad grymt fin!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!