12 augusti 2010

Scannar

Scannar o scannar... en himla massa papper.

Ni kanske minns att jag för ca ett halvår sen skickade in en anmälan till LÖF (landstingens ömsesidiga försäkring) ang. min behandling på psyk under ca 3 år.
(mer info om det borde finnas i kategorin LÖF)
Idag fick jag ett brev från dpm. Det innehöll ett papper och ett gigantiskt tomt kuvert.

För... stället jag anmält har blivit privatiserat och med det har det tydligen blivit en massa krångel rent pappersmässigt.
LÖF har därför inte kunnat luska fram mina journalkopior därifrån... men jag skrev i anmälan till dom att jag hade gjort en sammanställning som bilaga, av kopior som jag har själv.

Nu ville de att jag skulle skicka kopior på min egen journal. Men... den e på 147 sidor (och jag har inte ens för de sista månaderna innan jag hamnade på behandlingshemmet) och vårt bläck i skrivaren/kopiatorn/scannern är slut.

Så jag håller därför på med detta evinnerliga scannande... för jag tänker skicka mina egna original och spara de inscannade till mig själv.

100 sidor e klara, och jag ska snart ta itu med de sista 47...
Det e lite småjobbigt att sitta på golvet med detta då vi har scannern under ett skrivbord... och min smärta e inte alltför bra heller.

Jaja.
Jag hoppas allt går bra... och att jag efter handläggningstiden kanske får ut en liten slant som plåster på såren iallafall...
I brevet skrev damen att det tar mellan 6 och 12 månader från det att de fått journalen.

Tjingeling på er! Nu ska det scannas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!