18 augusti 2010

Mötet

Hmm... ja mötet. Det där nätverksmötet med FK.
Började ju bra, genom att virrpannan Mezza tänker helt fel med klockan, och kommer dit en dryg timme för tidigt...
Fortsatte ju lagom bra sen... med att FK inte dök upp denna gången heller.

Men sen började det arta sig lite.
Vi pratade om min ev ADHD-diagnos, och numera har jag "ADHD UNS" ...dvs att vissa kriterier är lite tveksamma. MEN(!) Jag ska ändå börja med Concerta!
Dock i en provperiod först. Jag ska käka den ca året ut och sen ska vi utvärdera. Under hela den tiden kommer jag göra QB-test inför varje doshöjning, som kommer ske en gång i månaden.
Innan jag börjar ska jag dock kolla puls, blodtryck och lämna drog-urinprov (mest bara för pappret eftersom jag gått på amfetamin för många år sen samt min benzoavgiftning förra sommaren). Jag ska även göra ett QB-test innan jag börjar med medicinen.

Om drygt en månad är alla tester o kollar klara och jag sätts in på 18 mg som sen ska höjas.
Om utvärderingen i årsskiftet sen visar att jag blivit hjälpt av Concerta, ändras diagnosen till enbart ADHD.
QB-testerna som ska göras ska verka som en objektiv utvärdering, medans min egna uppfattning blir subjektiv.

För er som inte vet vad ett QB-test är, så kan jag enkelt säga att man sitter vid en datorskärm och tittar på fyrkanter, trekanter och cirklar i två olika färger. Man har en liten grej på huvudet som mäter hur mkt man rör sig under tiden, och datorn räknar ut hur snabbt och korrekt man reagerar på bytet mellan figurerna. Tar ca 20 minuter.
QB-testet mäter alltså koncentrations och reaktionsförmågan.

Sen fortsatte vi snacka om FK. Han skriver läkarintyg och begär att de ska göra en utvärdering om hur många % jag är kapabel till att ha som sysselsättning. Han förklarade lite om Rehabcenter som finns här i orten och vad man gjorde där. Han kommer skriva i sjukintyget att jag inte bara har mina psykiska svårigheter, utan även är starkt påverkad av min fibromyalgi.

Tyvärr så slutade mötet inte så bra sen.
Han berättade att han ska sluta. Han är den enda fasta läkaren på stället, och det har gett enorm överbelastning på honom. Så nu kommer det väl bara va vikarierande läkare igen, vilket innebär en massa strul. Men han skulle se till att det stod klara direktiv över planerade åtgärder i journalen, så att det inte går att misstolka.

Ja, det va mötet. FK kommer med säkerhet kontakta mig när de får sjukintyget där det rekomenderas 100%.
Imorrn ska jag till smärtläkaren och nu e det dags att han skriver från sin kunskap oxå.

TRÖTT! Verkligen hur trött som helst. Skabara ta det lugnt nu resten av dagen...

Kram på er alla!

1 kommentar:

  1. Vilka typer och inte dyka upp. Jag tycker att dom inte skall ha något att säga till om angående din sjukskrivning för dom behagar ju inte ens att dyka upp på möterna.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!