24 augusti 2010

Mer från avgiftningen

9 juli 2009 klockan 14:30
Rastlös vibrator

Vibrerar mig fram i korridoren. Rastlöst vankande.
Myror i armar ben mage rygg.
Trött på detta. Trött så in i helvete.
Hatar abstinensen mer än tabletterna men tänker inte gå tillbaka till dem iallafall. Vill aldrig mer gå igenom detta igen och därför stannar jag kvar.
Jag stannar här tills stormen är ut-riden. Tycker om liknelsen med stormen.
För liksom stormens piskande, får avgiftningen mig att tappa balansen, vingla och darra som ett asp-löv.
För att inte tala om den inre mentala stormen. Idag kunde jag inte hålla irritationen inom mig. Idag var jag som den sura pms-kärringen på ica. Skit-förbannad över en små-sak och ännu mer irriterad när jag i skaket spillde saft över mig.
Gnällde som en kinkig barnunge till sköterskan som råkade komma förbi just då. Stackare...

Men jag är nog en av de snällaste av patienterna på bygget iallafall... Jag är t om snäll när jag är förbannad... :p

1 kommentar:

  1. Hej väldigt intressant tycker jag att det är. Berätta mera!
    Kram från Mib.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!