20 juli 2010

Mag-medicin

Igår fick jag lite länkar och tips i en kommentar här på bloggen. Det gällde min nya magmedicin Nexium. Jag spenderade sen restan av dagen med bla att kolla närmre på medicinen.
Det visade sig nämligen att den medicinen KAN orsaka bla fibromyalgi... Och eftersom jag redan har den diagnosen långt innan jag fick medicinen, så funderade jag såklart på om det var en möjlig anledning till att fibron blivit så mkt värre den senaste 1½ månaden.

Det var verkligen deprimerande att läsa kan jag säga. Hur en magmedicin kan ställa till det... OM det nu är den som är orsaken till försämringen.

Efter jag kollat länkar, FASS osv, tog jag beslutet att återgå till mina gamla magpiller... som tyvärr inte funkar lika bra, men som troligen är bättre ur smärtperspektiv. Omeprazol, here I come...

Resten av kvällen spenderade jag med att skriva ner en uppgift jag fick från psykläkaren sist. Det blev mkt text, och det blev mkt tankar under skriavndet.
Det handlade om mina prestationskrav på mig själv. På vad jag klarar och vad jag skulle kunna klara om jag bara hade rätt upplägg.
Tyvärr var det ganska dystra ord som präntades ner, och resten av kvällen var det ångest och lessen Mezza här hemma.

Men det är ny dag idag. Jag ska på viktigt möte kl 14 med läkaren och försäkringskassan ang min framtid. Känns jobbigt. För det måste verkligen funka... det måste verkligen gå igenom det här... annars vet i katten hur jag ska klara mig resten av livet.
Det är 100% sjukersättning som ska diskuteras istället för de 50 jag har nu. Det är kravlösa aktiviteter som ska spekuleras istället för jobb jag bara går sönder av.

Håll tummarna för mig idag.För det handlar om ifall jag ska få rätten att ha ett meningsfyllt liv eller om jag ska fortsätta gå sönder gång på gång och aldrig någonsin få känna att jag har det okej.

1 kommentar:

  1. Japp jag håller tummarna för dig. Lycka till. :D

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!