11 juni 2010

Studenten!


Idag, för exakt 11 år sen, var det dags för mig.
STUDENTEN!
Det var den klassiska champange-frukosten i parken först. En liten flaska Frexinete och jordgubbar.
Sånt slår till i skallen på 5 sekunder om man inte käkat annan nämnvärd frukost... och det var nåt jag verkligen hade tänkt på.
Jag var nog den sm hade minst att dricka av de som drack om man säger så... Varför?
Jo, jag hade en uppgift.
Jag skulle sjunga solo o spela gitarr i kyrkan på morronen för en himla massa studenter!
Därav vart det rätt lugnt med drickandet den där morgonen.
Men mysigt var det iallafall! Sitta i gräset i solen... lite dagg-fuktigt i luftb o mark.
När det var dags för oss att ta oss till kyrkan, var det glada miner helt o hållet.
När jag väl satt där på kyrkbänken kom nervositeten såklart. Men jag gick iallafall fram o sjöng o spelade.
"Kärleken förde oss samman"
Trots att jag fick börja om 3 ggr (!!!) för att rösten sprack i första tonen, så blev det uppskattat och jag fick fina kommentarer efteråt.
SEN VAR DET FEST!
Betyg, sång, utspring, studentkörning, skålande, kramar, skratt, finmiddag med familjen, blommor, presenter o fest på kvällen.
Minnena har hållts till liv mkt tack vara alla foton jag har sen den tiden. Vet att jag fick låna farmor o farfars kamera sista veckan i skolan, och med tanke på hur lätt jag glömmer viktiga händelser så är jag otroligt tacksam för det!

1 kommentar:

  1. Vad härligt det låter! Om ett år är det min tur... :)

    KRAM!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!