6 juni 2010

Solat

I vanliga fall skulle jag haft med mig datorn ut på terassen när jag solade. Jag bara måste hålla mig sysselsatt även då... annars blir det bara att jag snurrar fram o tillbaka och går in o ut hela tiden.
Men nu har kombinationen värme och ny hobby gjort att jag lämnat datorn inne.
Dator + vindstilla, sol o värme...är ingen bra grej för datorns hälsa...
Att sen pärlorna e bra o sitta med ute... spädde på det hela.
Därav kass uppdatering....

Eller... ja en del av anledningen iallafall..

Röd har jag blivit. Men inte så det känns nåt. Dock vet jag ju att det mkt väl kan vara så att det egentligen känns, men annan smärta tar överhanden och allt fokus.

Startat sommar-snackset här hemma med... Efter lång erfarenhet vet jag att jag inte e kanon på att få i mig salt... och med kombinationen värme och Cymbalta, så svettas jag kopiöst speciellt på sommaren. Ständig vätskebrist fast jag dricker mängder.
I år kom jag på det innan jag kände av det (för huvudvärken jag har nu e inte pga salt/vätskebrist).
Hur som helst.. Vi har nacho-chips hemma nu. Då vet jag iallafall att jag har vettigare förutsättningar.
Har svårt med för mkt (läs typ inget alls) salt i maten. Under mina ÄS-år hade jag ett riktigt dumt sätt att bruka salt, och sen dess har jag svårt för det i mat. Men snacks går bra.
Man får va finurlig med sina lösningar.

En annan lösninig föresten...
Mamma hade extrem järnbrist i sina yngre år, pga för riklig ock tät mens. Hon somnade tex halvvägs påväg till skolan när hon gick..
Tipset de fick var smart, och nåt jag växt upp med.
Steker jag mat... blir det i ljutjärns-pannan (stavning?). Det lossar minimala mängder järn under stekningen, vilket är fullt tillräckligt om man har järnbrist.
Ja... och sen har jag ju dessutom fått järn-sprutor nu ett tag, men det va ju knapapst pga järnbrist... utan för att påskynda läkningen av nervceller/trådar som vittrade sönder pga min svåra fibro...

Nähäpp... skallabanken e på ingång... dags att inta horisontal-läge...

2 kommentarer:

  1. Hi hi... jag brukar be Daniel vaxa musen ibland... men BARA på själva venusberget och ja bikinilinje... första gången trodde jag att jag skulle typ svimma... himmel i min låda va förbannat ont de gjorde... men nu går de bra och det blir ju lite mera lättskött... hi hi låter som en rabatt eller någe.

    Jag ösnkar jag hade ljusa hår på benen för de e allt ett förbannat jobb de där måste jag säga...

    De låter som om du har de tufft med mat och salt å ja dryck... du får ha en flaska med dig med dryck hela tiden så kanske du minns de bättre... va är det för medicin du nämner? Va är den för?

    Hoppas du får en fin dag... //Tess

    SvaraRadera
  2. De låter inte klokt om jag får säga va jag tycker.... alltså de måste ju finnas något annat. Lyrica som ja äter fungerar ju på fibro oxå... de enda är ju att man får enorm abstinens om man missar en dos och att dne ska narkotiklassas men ändå???? Detta låter som sagt inte skoj.

    Vätskeersättning??? Finns ju resorb...fungerar de???

    Måste även fråga mera personligt och du svarar ju om du vill... alltså idag förstår jag att du är hemma. Du verkar ha haft en enormt jobbig tid i livet med ätstörningar osv osv... självskadebeteende... vet du varför det varit såhär liksom varför de blivit så?? Och får du vara sjukskriven? Jag menar idag ska ju alla ut och jobba till vilket pris som heöst vilket inte jag kan förstå alls.... men hur är det för dig?

    Jag behöver inte acceptera kommentaren om du inte vill om du berättar så att säga...

    //Tess

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!