5 juni 2010

Mixad dag

Ja, det har sannerligen varit en mixad dag... Upp imorse alldeles för tidigt... sen efter några timma väckte jag älsklingen och vi drog till centrum som vi planerat. Mot Teknikmagasinet...
Älsklingen fick en mediaspelare han e sååååå nöjd med. Jag skaffade ett abonemang till telefonen, och fick den nya Xperia X10 mini för 1 kr.
Älsklingen fick även en 500 GB extern hårddisk. Jag passade på att inhandla en välbehövlig extern dvd-brännare till min mini-pc.
Vadan detta då?

Jo älsklingen fyller år om bara några dagar. Så det blev lite presenter.
Snackaom att det hände en NY sak när vi handlade...
Varenda gång (ja, verkligen varenda!) vi ska köpa nåt på teknikmagasinet, har en eller alla saker vi skullat köpa, varit slut.
Nu valde vi rätt dag!

T o m nyaste mobilen fanns. De hade fåt in den för några dar sen.

Ja, sen va vi en snabbis på bolaget. 6 öl bara. Vi är inte några stordrickare om man säger så... men en kall öl på terassen tackar man inte nej till ju :)

Vidare... apoteket... ICA... sen hem.

16:00 slängde jag igång grillen. Teknikprylarna var färdigkopplade, sladdar dolda o nån timmes lek med dem avklarad.
Käket va kanon. Är jag bäst på att göra marinader eller vad hehehe

Men sen kom det..
Smällen. Explosionen.
Huvudet då asså. Verkligen inte att leka med. Jag kunde inte titta, inte andas eller röra mig utan obeskrivlig smärta. La mig i sängen. Men nej. Knslan av att ständigt dunka huvudet i betong var extrem. Kudden var inte alls bekväm så den mer kändes som en stenkross.
Lite smått började paniken nästan komma. Såhär ont har jag nog knappt ens haft en gång innan. Den gången blev det ambulans till sös. Nu var det t o m värre.
Smärtstillande piller. Muskelavslappnande piller. Inflammationshämmande piller...
Inget hade nämnvärd effekt. Mer o mer panik.

Men sen började jag riva i hårbotten med mina lösnaglar. De är trubbiga så jag tog i riktigt hårt utan att skada huden såklart.
Guuuuuuuud va skönt!
Efter en halvtimmes ihärdig nagelmassage var jag helt slut i armarna. Men wow! Huvudvärken känns hanterbar nu.
Fantastiskt underbart.

Kombinationen med mörkt tyst rum, piller, sängen och hård hårbottenmassage måste jag ta o lägga på minnet.
För fy fan... de timmar jag hade med den extrema skallabanken... de vill jag verkligen inte ha att göra med igen. Jag blev fan riktigt rädd ju...

Jaja. Nu ligger jag återigen i sängen. Grannarna harpartaj och dunket e väl hörbart. Dock har de förvarnat om festen, så man ska väl inte klaga. Klockan e ju inte så mkt :P
Men USCH!Hör ni hur jag låter???
Som en 80-årig gammal gnällig kärring! Hahaha

Jaja, jag ska fortsätta ta det soft.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!