25 juni 2010

Klart för idag..

Ja eftersom varken jag eller älsklingen är några partyfantaster, så är kvällen redan avslutad här.
Våra vänner kom hit vid 4-tiden. Vi slängde igång grillen och sen va det mumsigt värre.
På matsedeln stod kokt nypotatis, marinerade karré-bitar, grönsaksgrillspett, köttgrillspett och chorizogrillspett. Lite blandat asså.
Gott blev det iallafall! Jag hade lagt köttet i marinad redan igår, så det va kanon.
Vår ena vän hargjort en gastric bypass-operation ganska nyligen, vilket innebär att han inte ska äta grönsaker.
Jag äter inte korv av nåt slag heller, så då blev resultatet lite olika grillspett ;)

Tyvärr upptäckte vi att vi tydligen har ett geting-bo i träpanelen in mot grannen. När jag skulle grilla köttet ville de såklart komma fram eftersom det var honung i marinaden...
Inte så bra...
Inte för att jag e det minsta rädd för getingar, utan för att en av vännerna är allergisk... dessutom är min sambo inte så bra vän med dem heller...
Resultatet blev att vi inte kunde äta maten ute på terassen, utan fick ta med den inomhus.
På måndag blir det att ringa hyresvärden så får de ta hit antisimex...

Annars så vart det totallyckat ;)
Jordgubbar o vaniljglass efteråt till kaffet.

Nu är man trött o mätt... vännerna har gått hem o älsklingen roar sig med förstärkaren vi fick av dom. Jag sitter ute med datorn och försöker sluta svettas.

Chile spelar mot Spanien för tillfället (eller har det slutat nu?). Man hör garanterat om det blir mål... då skriks o hojtas det högt i grannskapet ;)
Älsklingen kommer från Chile, så TV:n står på i bakgrunden.

1 kommentar:

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!