12 juni 2010

Just nu

Ja, nu e det shoppatb på ICA, maten e förberedd och älsklingen kollar Argentina-Nigeria lite slött med en öl i soffan. Jag stryker pärlplattor varvat med min öl o ciggen.
Fast älsklingen e inte jätte-inne i fotbollen precis... han smiter ifrån en stund då o då för att fixa nåt med datorn :P

Eftersom vädret inte e tillräkneligt för grillning, blir det grillat i ugnen istället. Marinerat kött, potatiskroketter o mini-spett med grönsaker. Födelsedagsgrisen valde även chorizo (men jag tycker så vansinnigt illaom all slags korv så jag skippar det).

Kommer o tänka på det där med att mat blir ganska centrerat när man ska fira nåt.
Vissa som läser denna bloggen, resonerar säkert som att man ska väl kunna fira utan att just mat e så centralt.
Även jag hade den inställningen en gång i livet. Under min ÄS-period.
Idag måste jag säga att jag är GLAD att jag numera TYCKER OM att fira med festligare mat.
Jag njuter av tillfället istället för att fasa för det.
Det är otroligt befriande jämfört med hur det var innan!
Och jag kan faktiskt helt o fullt även njuta av den lilla tårtan vi köpt till senare oxå!

Minnena om födelsedagar, jul o midsommar under anorexins grepp... Jag skulle inte för något i världen vilja vara tillbaka i det!

Nu ska jag slå på ugnen så vi får i oss den GODA maten!
:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!