19 juni 2010

Bröllop


Ja, så var Viktoria o Daniels bröllopsdag här.
Jag sticker inte under stol med att jag tycker det är mysigt. Solen skiner, det är sommar, och bröllopsförberedelserna man ser på tv o nyheterna smittar av sig.
Känslan av att det spritter i kroppen finns.
Lyckan jag känner när nån överhuvudtaget gifter sig, sprider ett leende på mina läppar.
Det ÄR härligt med bröllop.
Det ÄR härligt med kärlek.
Trots att svenska folket tjatats ihjäl av Kronprinsess-bröllopet, så ler jag inombords nu när dagen faktiskt är här.

1 kommentar:

  1. Hej
    Instämmer i vart enda ord
    De som klagar över att det är för mycket tv kring brölloppet har jag lite svårt att förstå. Man väljer ju själv vad man vill se och det finns oändligt mycket man väljer att inte se men inte klagar över att det sänds.Klagandet kanske fyller någon terapeftiskt syfte :o)
    Jag funderar faktiskt på att ta mig in till stan för själva folkfestens skull.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!