10 maj 2010

Underbara anorektiker

I en av bloggarna jag följer, kunde jag idag läsa nåt helt underbart.
Det är få saker som gör mig så själaglad som när bla anorektiker får den där riktiga insikten. Insikten som i sin tur ger viljan att förändra.

Det var inte länge sen jag läste om Lianna. Hon sparkade och slog verkligen ner Ana en dag. Ni kan läsa hennes inlägg Får det lov att vara lite smör till det, fröken?

Och som sagt, idag skedde det igen.
S skrev såhär i sin blogg (utdrag ur texten. Hon skrev till andra anorektiker):

/.../
Jag levde på alla komplimangerna förut. Men vad fick jag egentligen ut av dem? INGENTING! Hur jävla kul är det att sitta hemma och glo in i väggen och tänka på alla komplimanger man fått under dagen. För att sitta och glo in i väggen är det enda man orkar göra. Vad hände med allt det där man ville få på köpet när man bantat? Ni vet POSITIVA blickar på stranden ( NI VET DET SOM ALLA DEM SOM GAV DIG KOMPLIMANGER MENADE! ), vackrare hy, bättre kondition, killar som dreglar när de ser din rumpa ( anorektiker har ingen jävla röv ).
/.../
Vill du att folk ska titta på dig och se en gammal tant eller? Om du tycker att "jävla tändsticka" är en komplimang så är du en av dem som borde tänka om lite.
/.../
Nu tänker ni nog att jag borde gå och slänga mig i väggen och att detta inlägget var jävligt onödigt av mig att lägga in för att ni ändå inte bryr er ett dugg. Ni sitter där vid er dator nu och flinar. Men det kommer ni inte orka länge till. Er mun kommer hänga som en jävla ica kasse full med saft och ni kommer bara orka prata när ni absolut måste. Er framtid är över.. Ni kommer aldrig bli snygga. Ni kommer bli små äckliga fula typer med puckelrygg och sugrör till ben! Ni kommer dö som oskulder för ingen kille vill ha en gammal kärring.

Kan man annat än älska dessa inlägg?
Helt underbart när människor inser livsviktiga saker. När ilskan slår på precis rätt saker.

Jag är verkligen inte dum eller naiv och tror att det går som på räls efter man insett olika saker. Nej nej, jag vet att det absolut inte alls är så.
Men även om dipparna fortsätter, så är jag övertygad om att detta är ett av de första avgörande stegen mot det friska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!