20 maj 2010

Om...ingenting?

Läser bloggar. Trillar in och läser detta hos Cattis.

Kan inte annat än hålla med.

Får ibland för mig att gå på blogg-jakt. När jag e riktigt desperat kollar jag bloglovin osv. Söker lite på google eller portaler. Men det är sällan jag hittar nåt där.

För liksom Cattis, hittar man bara de där "Idag gjorde jag ditten o datten"-bloggarna.

Missförstå mig inte nu. Jag vet att även jag har såna inlägg. Just därför läser jag alltid mer än de 2-3 första inläggen. Skulle det då komma nåt intressant, så ögnar jag gärna igenom större delen av bloggen, och är det riktigt intressant...ja då LÄSER jag verkligen. Dessutom addar jag den till favoriterna på datorn.

Men detta händer nästan aldrig.

Inte när jag söker på det sättet.

Om jag däremot går in på intressanta bloggares sidor (dvs ERA bloggar), och kollar i både länklistorna och kommenatrerna... Då hittar jag riktiga guldkorn!
Det är så jag hittar er. En efter en... och då är det verkligen tvärtom, om man jämför med antalet bloggar som jag gärna läser.
För då finner jag guld i massor!

Det borde finnas en samlings-sök-sida...där alla vettiga bloggare finns. Liksom i kategorier.
Då menar jag inte såna där små-ställen som finns.. nej jag menar Där alla samlas...
Det finns för tusan hur många bra bloggare som helst... men de syns inte för Kenza o alla liknande verkar ju va så jävla kanonbra att det inte finns plats för alla andra... som faktiskt är bra mkt bättre och framför allt intressantare...

(No offence Kenza o ni andra... men nej, jag gillar inte era bloggar alls...)

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med. Guldkornen hittar man länkade till på andras bloggar. Dessa "vardags"- och "mode"bloggar ger mig inget. Sen att man själv kan skriva vardags grejer och om man hittat något snyggt, men det gäller att det sägs intressanta och smarta saker också.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!