2 maj 2010

Gomorrn :)

Gick upp vid 7 idag oxå. Älsklingen drog till jobbet och jag o katten är kvar hemma.
Jag gjorde ett nytt försök att sova på terassen en stund. Gick bra denna gången. Det regnade inatt, så det var inte så mkt pollen på plankorna. Dessutom såg jag till att ha större område med filten så att jag inte ligger med näsan mot trät.

Har nu sovit en timme här ute. I bikini...
Det är så vansinnigt skönt så det knappt är sant.

Gick in o hämtade ett päron... och så tillbaka ut. Katten sov gott i vardagsrummet. Trodde jag!
Men nej minsann! Hon smög ut på den lilla stunden jag vände ryggen till. Märkte det inte förrän jag satt mig ner härute igen, och då va det bara att plocka in henne.
Vanligtvis brukar jag ryta till lite när hon gör sånt hon inte ska. Men jag hör att båda grannarna på varsin sida om mig, oxå sitter ute.
Vill gärna inte ryta till då.

I början när vi flyttade hit, satte vi upp hönsnät så att missen kunde få va på terassen. Men på nåt akrobatiskt vänster så hamnade hon jämt på andra sidan ändå.
Hade ju varit helt okej om vi bott på bottenplan... men nu bor vi på 9:e våningen ju och jag vill inte jaga efter henne när hon springer rundor på taket!
Och måsar, kråkor och andra fåglar som promenixar här uppe, skulle hon såklart tycka va jättekul att jaga... utan att fatta att hon kan trilla ner såklart.

Hehe, nu ligger hon i fönstret halvt sovande, halvt tittande på mig, i solen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!