27 april 2010

Jaha..

Jo, jag skulle ju blogga. Det skrev jag sist ju, och mellan då och nu, så har jag myst med min karl. Njuter av att han är hemma idag.
Käkat pommes och kött. Kollat på romantik... Don Juan DeMarco.
Nej jag hade inte sett den innan... men igår när vi kollade på Imaginarium, och kom på att J.Depp va med, så började vi snacka om hans otroligt fängslande roller.
Jag verkligen vrål-älskar Edward Cicczorhand (ingen aning om stavningen), Chokladfabriken, alla Pirats of the Carrabian mm.
Älsklingen babblade på om Don Juan-filmen och vi insåg båda att jag inte sett den.
Så ikväll blev det den... sen blev det Håkans Bar, sen lite youtube, msn osv.

Jaja.
Imorse då?
Jo, det var ju en verkligen vidrig röntgenundersökning jag va med om.
Kom till sjukan, hungrig som en varg..och törstig. Inget hade sluppit ner sen gårdagskvällen. Magen kurrade som attan runt 10-tiden och fram tills min tur. Mår illa när jag är så hungrig.

Kommer upp till väntrummet och där sitter ALLA och dricker! Alla hade nån kanna med vatteliknande i. Inte kul o sitta törstig där då. Det såg svalkande gott ut, och det smakade tydligen lite lakris.
Tyvärr var detta såklart inget för mig.

Jag blir inkallad, byter om, och ser uppdukade vita helt ogenomskinliga sörjor.
Läkaren berättade lite och sen var det bara att bita ihop och svälja skiten.

Först en cement-tjock vit sörja som påminde om gips.. Stor klunk. Hålla kvar i munnen tills läkaren säher ok. Sen svälja. Men smaken var ju såklart fastetsad i munnen då.
Klick klick klick...samma sak igen...

Över till del 2.
Ny kontrastvätska. såg likadan ut, men konsistensen var lite tunnare. Smakade oparfymerad sjukhustvål, industri och desinfektionsmedel... nåt sånt. Ett helt glas av detta skulle snabbt ner. Sen lägga sig på britsen direkt efter. Höll såklart på att spy upp allt igen eftersom det letade sin väg upp i matstrupen igen.. men jag lyckades förhindra det. Med nöd o näppe!

Det var att vrida sig hit o dit o provocera magsäcken osv. Kontrasten svajade som vanligt mellan tungan och magsäcken. Blupp.. blopp... allt den ville verkade va att få spys ut.

Jag frågade läkaren vad han trodde om allt. Han sa att min läkare där kommer ringa om en vecka med svar. Han tyckte dock att det var solklart att det inte var tätt vid magmunnen, och det var ju såklart problematiskt.

Ojoj.. ögonen trillar ner ner neeer... märks att man gjort massor idag.

See ya

2 kommentarer:

  1. Öeeerk???
    Men. Ja. Det kanske kan komma nåt positivt ur detta ändå?

    SvaraRadera
  2. Fy vad vidrigt det måste vara. Jag skulle göra en tarmundersökning och ville att jag skulle dricka något så vidrigt och bubbligt att jag verkligen INTE fick ner nånting. Jag klarar inte av att dricka bubbelvatten eller brustabletter och detta var brus. Var tvungen att avboka hela undersökningen eftersom jag inte kunde dricka upp det och tömma tarmen.

    Hoppas din undersökning gick bra och att svaret är på plussidan.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!