28 april 2010

Gomorrn!

Som vanligt strålande sol här ;)
Men det blir inte nåt solande på terassen idag... inte ens öppna balkongdörren. Gubbarna som jobbar med att glasa in balkonerna under oss, har hållt på med nåt medel som gör att det stinker typ målarfärg-sanering här. Får lätt skallabank av sånt, så det blir inomhus idag.

I takt med att våren och solen tittar fram mer o mer, så blir jag såklart brunare. Men det är inte enbart bra. Det gör nämligen att alla ärren syns mycket mycket mer. De är ju vita... och mer eller mindre lyser nu. Och värre blir det... det vet jag ju.
Antar att det snart blir dags att inhandla Brun utan sol... för armarna iallafall. Benen kan jag inte ta. Jag har eksem som jag kliar sönder extremt mkt, så benen e fulla med diverse sårskorpor. Brun utan sol på sårskorpor... nej, det e ingen hit...

La märke till armarna igår när jag skulle till röntgen. Jag visar mig nästan aldrig på stan eller på sjukhus i kortärmat eller linne, men igår hade jag en ganska lång 3/4 tröja. Det brukar gå bra, eftersom jag då döljer de djupaste, största och synligaste ärren, eftgersom de finns på överarmen. På underarmen finns en hel del större oxå, men de största har jag behandlat bort så de syns inte lika mkt (www.shama.se). Mest smalare och riktigt vita ärr kvar, och de är dessutom så många att det mer eller mindre är jämnt vitt. Men som sagt, de syns ändå mer nu när det kommer solbränna på vanliga huden.
Ser rätt dumt ut föresten. Bara små fläckar som blir solbrända resten vitt :S

Jaja, nog om det.
Morronmedicinen är intagen, jag är vaken, både katten o jag har fått i oss frukost och nu börjar väl dagen. Dagen som inte har nåt alls i planeringen.

Men jag ska iallafall kika in till er!
Kram på er!

1 kommentar:

  1. På mig ser solbränna, mest skitigt ut bara. För det är liksom bara enstaka fläckar som har pigment... Det är ganska fult. Men det bekommer mig inte.
    Ibland känner jag jag mig sorgsen över hur jag förstört mig själv. Men för det mesta vet jag också att det varit ett sätt för mig att överleva. Varenda gång.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!