12 april 2010

Home...

Ja jag kom ju iväg till vårdcentralen iallafall. Träffade en mycket bra läkare. Snackade lite, gick o tog prover, kom tillbax och pratade lite till.
Hon kollade mest för säkerhets skull att jag inte hade nån infektion i halsen/bihålorna, samt snabb-CRP. Det hade jag inte.
Kry som en nötkärna.

Men hon förstod min situation. Med nacke, axlas,rygg och huvud. Samt att fibron inte gjorde saken bättre, utan spädde på allt, plus att det triggade många andra ställen med genom nervsmärta.
Vi pratade om att jag inte ska ha benzo. Om olika läkemedel jag testat, samt om min förmodade knäppa metabolism i levern som verkar va en av anledningarna till att jag pissar ut större delen av medicinerna, istället för att det ska ut i kroppen o verka.

Pratade varmvattenbassäng-behandling. Jag berättade om vattengympan i varmvattnet, och att det tog knäcken av mig. Jag kommer kontakta VC igen om sjukgymnastik o även korta "pass" i varmvattnet. Typ 10 min istället för 45-50. Kanske få nån avslappnande behandling och kanske även parafin-bad för händerna igen. Får se hur mkt jag pallar.

Vi diskuterade iallafall fram en högre dos Tradolan under en kort tid, samt att jag fick nytt recept på min allergimedicin.
Hon höll helt med om att smärtan måste brytas, för att jag ska kunna slappna av och bli bättre sen.
På måndag ska jag till dr Pain, och ska diskutera detta vidare med honom då.

Solen skiner som attan idag med. På terassen (i solen) står termometern på över 35 grader. Även fast vi bor på 9:e våningen, och det är takterass, så blåser det inget om man ligger o solar. Det är byggt så att det ska bli mkt lä. Tror ni nån kommer ligga där ute i dag i solen? Hehehe... Självklart!

See ya´!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!