22 april 2010

Bröd

Gick ner till Ica, skulle köpa mjölk o lite annat. Vandrar runt där, och kommer på hur gott det vore med pappas nöt-bröd.
Så det blev att inhandla även sakerna till det.
Eftersom det inte behövs nån jäsning, så står det redan i ugnen nu. Doftar ljuvligt!

Annars har det inte hänt så mkt.
Vaknade kl 8, somnade om vid 10, och gick upp igen vid 12.

Har hållt på med håret ett par dagar nu. Insåg att jag inte ville va rödhårig, utan blond. Så, i förrgår blekte jag det. Beredd på att bli morotsfärgad, eftersom mitt hår väldigt lätt suger till sig röda pigment och vägrar släppa det sen. Men det gick bra! Visst, det blev inte blont som på bilden, men det blev heller inte orange eller gult!
Igår fortsatte jag med nästa steg. Mellanblond färg med ljusa slingor.
Gick väl ok, men jag e ändå kinkig. Kommer gå omkring med silverbalsam i håret tills det inte finns ett uns av "guld" kvar i håret.
Hur som helst, så är håret acceptabelt. Det funkar att gå till ica utan att vara ett stopp-ljus. Och som sagt: med tidigare erfarenheter av att byta från rött till blont... så har detta gått över förväntan.
Idag ska jag bara gå med balsamet i håret. Sen får det va.

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!