15 april 2010

Änglar

***
Änglar
Finns dom?
Ja, jag säger absolut att dom finns.
Det är vännerna runt oss.
Människor som hjälper oss med något.
Jag tror även fullt ut att det finns himmelska änglar.
Någon form av livet efter detta.
Min bild av himmelska änglar liknar nog
en blandning av en ande/spöke och en
genomgod människa efter livet.
Någon som ser till mig.
Ja, jag tror det finns någon
eller något mer i världen...
som ger någon slags mening.


Jag blev tipsad att gå in på Gunillas Blogg angående Änglar. Hon älskar dem.
Gunilla har skrivit flera böcker, och vinsten i sin tävlling, som hon nu har fram tills 4/5, är just en av hennes böcker.


Jag har valt Ängla-bilden nedan med omsorg.
Letat efter en som verkligen liksom är den perfekta.
Kan ju knappast neka till att vilja ha dessa antika kakelplattor
i ett snyggt mönster utspritt i köket...
Harmoni!


Så, Gunilla: Jag ger dig just dom här Änglarna till Dig.

1 kommentar:

  1. Tack för dina änglar!
    De kakelplattorna hade inte jag heller tackat nej till :)
    Lycka till i tävlingen!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!