29 april 2010

Äckligt positiv idag?

Värst vad positiv jag är idag då...
Nu tänker jag skriva om hur uuuuunderbart vädret är.

Nej, det är ingen sol längre, som det var tidigare idag.
Nu spöregnar det och åskar.

JAG ÄLSKAR ÅSKA!!!

Regnet smattrar, men det är inte genomgrått ute. Molnet är ensamt, så ljuset från solnedgången tittar fram ändå.
Det blir ett mystiskt sken. Mörkt, disigt med svart moln ner till husens nivå, och ett lila-gul t sken från solnedgången..
Smatter smatter... brak o blixtar.

Jag har öppnat fönstret lite och frisk vår-regns-doft letar sig in. Sån där klar lukt som bara kommer direkt efter åskan.

Ja, jo... jag är nog äckligt positiv idag. Iallafall på ytan.



Och jag väljer att inte gå på mina djupare känslor just nu. Jag får lov att vara ytlig om det innebär att jag får njuta.
Mina tankar och känslor fladdrar bara. Nuddar utanför kroppen och smeker mig med vårens fjärilsvingar.

2 kommentarer:

  1. Låt det vara så1
    Ibland är en banan, bara en... banan.

    SvaraRadera
  2. Wow vilken snygg header du fixat. :D

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!