30 mars 2010

Vackert?

Alla har sin föreställning om hur vackra människor ser ut.
Hur ser en vacker människa ut för dig?
Måste man vara smal?
Måste man ha fint hår?
Ögon?

Kommentera gärna! Vore kul och intressant att se era svar.

Jag vet vad en vacker människa är för mig. Och trots att jag var mitt uppe i min ätstörning när jag insåg det, så var det följande:

Jag ser dom ibland. Kvinnorna.
Dom som är lite för korta för dagens ideal. Dom som är lite för kurviga för att klassas som snygga.
Just dessa kvinnor, gärna med ett stökigt hår, helt naturligt, finns det gott om.
Men sen finns det för mig ett till krav på att de syns lite extra för mig.

Utstrålningen.

En utstrålning som visar att de trivs i sin kropp. Att de accepterar sina kurvor helt och fullt.
Att de står rakryggade bredvid smalare väninnor.
Samtidigt så har de inte ett uns av snobbighet, högfärdhet eller liknande.

De älskar sig själva utan att vara ego om det. Utan att sprida känslan av att de tycker de är vackrast.

För mig är detta det vackraste. Den nästan mulliga kroppen. De blotta 150-160 centimetrarna. Rufset in håret, utan nån form av prestation av att göra sig prålig.
Och utstrålningen.

Ser jag en sådan kvinna, så blir jag nästan lite avis. Inte på nåt elakt sätt..nej nej. Jag önskar bara att jag själv kunde känna mig duglig... och på nåt sätt skaffa mig en lika underbar utstrålning.


Nej, jag tycker inte att anorektiker är vackra. Jag tycker inte muskelknuttar är det heller.
Jag tycker lagom är bäst, och då insidan av en människas sol strålar genom huden... Då tycker jag det är som vackrast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!