25 mars 2010

Svar till Elin

Efter min tid på behandlingshemmet uppfyllde jag inte heller kriterierna för Borderline. Därför har jag Personlighetsstörning UNS.
Dock är dom inte helt eniga om detta på Psyk på den ort jag nu bor. Men de har inte heller haft möjlighet att träffa mig tillräckligt mkt.
Vissa tycker därför jag har Borderline än, men proffesionella människor som känner mig bättre (terapeut, läkare sen innan) säger att jag definitivt inte uppfyller kriterierna för Borderline. Därför är de ännu säkra på UNS.

Själv kan jag inte se att jag skulle uppfylla kriterierna för Borderline längre.
Jag har lärt mig på nytt att tänka och resonera. Detta på ett sätt som inte är tillräckligt likt en person med Borderline. Mitt nya sätt att tänka har jag präntat in så djupt att det nu blivit naturligt för mig. Har "lärt om mig".

3 kommentarer:

  1. Tack för ditt svar!
    Visste inte ens att det finns något som heter borderline uns!
    Man kanske inte ska bry sig så mycket om att det i journalen står Borderline, men det stör mig ändå eftersom både jag och min psykolog inte anser att jag uppfyller de kriterier nu!
    Kram, Elin

    SvaraRadera
  2. Elin:
    Finns inte Borderline UNS, men Personlighetsstörning UNS finns.
    kram

    SvaraRadera
  3. Aha, där gick det "upp ett ljus"
    Ha det gött!!!
    Kram, Elin

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!