11 mars 2010

PUST!

Under eftermiddagen kom vi på att vi skulle göra radikal ommöblering i halva lägenheten...
Eller...ja, det va älsklingen som stod för flyttandet. Jag gjorde bara småsaker för jag vill inte få ont.
Men vi har en vansinnig massa KABLAR till ALLT kan jag säga... Och vi skulle flytta tv-möbeln i sovrummet till vardagsrummet, flytta tv-möbeln från vardagsrummet till sovrummet, flytta barskåpet/bokhyllan från hallen till vardagsrummet... och så en massa omflyttning av småbord, brudkista etc...

Det som tog mest tid var garanterat att koppla in tv, surroundsystem med 5 högtalare + baslåda, digitalbox samt förlängnings-scarten till Tv:n i sovrummet...
Kablar skulle döljas, såga hål ¨på tv-möbelns baksida (egentligen en typ byrå) för att dra alla kablar på baksidan, samt alla kopplade högtalarkablar osv. Kolla att allt funkar o sen försöka pyssla ihop möblerna på bästa sätt med snygga kabeldragningar.

Ja, och för att flytta barskåpet/bokhyllan... så skulle den ju TÖMMAS!
Det var det jag stod för (förutom att hjälpa med kabeldragandet). Jag har enorma mängder pocketböcker... dubbla rader i hyllorna... och barskåpet var fullt... nä inte av sprit, men alla glas och sånt :P

Hur som helst... Det blev kanon-bra!

Tidigare idag passade älsklingen på att slänga massa skräp oxå. Gamla hyllor, skrivbordsdelar osv. Dessutom sågade han en del, skruvade och hade sig, så nu har vi en hurts med 2 hyllplan som vi ska ha alla pärmar med papper i... Han skruvade på ljul oxå, så den e lätt att flytta.

Ja, det blev visst en hel del gjort idag... (förutom det planerade shoppandet på apoteket). Men ärligt kan jag säga att min älskling gjort nästan allt. Jag har mest varit duktig flicka som inte slitit på sin trasiga kropp ännu mer ;)

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag! :)

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt att ha fått greja så mycket. Jag skall få min gubbe till det mesta i helgen, för vi har haft vadslagning så han är min slav hela helgen ;) Du må tro att jag skall köra med han *kram*

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!