5 mars 2010

Polyneuropati?

Hemma från smärtläkaren nu. Allvarligt samtal idag + 2 sprutor i armbågarna.
Beskrev smärtan samt lite andra saker... Jag har nämligen senaste tiden fått mer o mer stickningar o domningar i händer och fötter/underben.
Han pratade om nåt som jag tror hette polyneuopatisk smärta. Wihoo...(not!).
ina nervtrådar är i så kasst skick att det nu blir behandling för dom...de måste läka bättre och det ska de göra med hjälp av b-vitamininjektioner och folsyra-piller. Jag har ingen brist på nåt av det, men det kan hjälpa läkningen.
Dessutom kan han inte heller nu injicera samma mängd Narop under mina nervblockad-tillfällen, eftersom det inte precis är läkande...
Balansgång.
Lite mindre bedövningsmedel, lite mer vitaminer... så ska det förhoppningsvis laga de små nervtrådarna... hoppas jag.
Vitamininjektionerna ska va varannan vecka först, och folsyra-piller varje dag. Får se hur detta funkar. Kommer förmodligen inte påverka smärtgraden så positivt, men det förhindrar nog försämring i nervfunktionen...

Föresten...så är jag livrädd att de på psyk ska ändra sig i åsikten om att jag ska få Ritalin... Har man fått brännt sina broar tidigare så är det svårt att glädjas på riktigt...
Vågar inte tro förrän jag har dom i handen...

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får positiv reaktion av alla B-vitaminer och folsyran du får i dig.

    Förstår att du inte känner dig säker på om du kommer få Ritalin eller inte, men jag håller tummarna. Men att inte ta ut lyckan i förskott är nog det bästa.

    Önskar dig all lycka med allt!!!

    KRAM <3

    SvaraRadera
  2. Slump eller vad sjutton??? Hur hittade jag dig, eller du mig???
    Min dotter Tjabolina har ju neuropati...
    Fast dock inte benämnd poly utan nåt annat, för henne är det de tunna nervtrådar som går ut i händer och fötter mestadels.
    Hoppas verkligen att du inte får det lika jobbigt som hon har det. Det kan vara väldigt olika.
    Stor kram och som sagt jättetack för awarden. Jag har inte hunnit gjort nåt med den än på min sida, men det kommer nog,
    Kram.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!