22 mars 2010

Oro blir mardrömmar


Älskade missepissen har inte varit sig riktigt lik senaste dagarna. Hon har varit slöare, mindre social osv.
Hon är trots allt snart 12 år (11 april) men jag oroar mig som attan. Suttit o kelat med henne i timmar senaste dagarna.
Hoppas det bara är en liten "dipp" och att hon verkligen inte e på väg bort.
Men oro ger även oro i sömnen. Två nätter i rad har älsklingen nu fått väcka mig för att jag typ gråter/piper i sömne.
Drömmar:
Inatt var det för att Missepissen skulle avlivas, men det misslyckades utan min vetskap, vilket resulterade i att jag efter 2 dagar hittade henne skadad... Då kom smärtan... att hon lidit två dagar och att jag var tvungen att "avliva" henne igen.
Usch.
Missen som varit med mig genom så mkt. Som funnits genom alla tårar de här helvetesåren... som busat med mig, sovit med mig...
Fasar för den dagen då hon går bort.
Missepissen-Mia

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det bara är en dipp som du säger. Kan ju ha att göra med att det är vår och parningstider, dom kan ju bete sig lite udda då.
    Om du är för orolig kanske du ska ta henne till vet. och undersöka henne, så du inte behöver oroa dig i onödan.
    Kram på dig och klappa Mia från mig.

    SvaraRadera
  2. ta henne till veterinären så fort du kan, det är säkert ingen fara men saker som inte upptäcks i tid kan bli farliga om man struntar i dem. katten är inte gammal, jag vet en katt som var uppåt 17 och han hade diabetes men mådde finfint tack vare enkel medicinering.

    lycka till, var inte orolig!!!

    SvaraRadera
  3. Känner så väl igen den där oron. Fick avliva min katt i våras och det är verkligen så jobbigt. Men 12 år är inte så mycket, de kan bli mycket äldre än så. Håller med ovanstående att det kanske är en idé att gå till veterinären.
    Kram

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!